DEURLE/AALST – De Facto Image Building en Publicarto gaan samen voor een efficiënte evolutie. Het allround communicatiebureau uit Deurle en de onafhankelijke reclameregie uit Aalst zijn respectievelijk al 30 en 50 jaar ervaren creatieven en strategen in hun vakgebied. De snelheid van opeenvolgende (digitale) veranderingen in het medialandschap heeft ook hen tot een efficiëntie-oefening uitgedaagd. Beide bedrijven blijven apart bestaan, maar delen voortaan eenzelfde scherpgestelde doelgroepvisie en één Managing Director, Patrick Boon.
Na interne analyse van beide bedrijven – sinds jaar en dag eigendom van de familie De Hainaut – bleek dat ze complementair werken. De Facto Image Building maakt zich sterk als fullservice communicatiebureau die haar doelgroepen strategisch benadert. Publicarto richt zich op (digitale) fora en magazines met een sterke doelgroepsegmentatie. De Bond, Femma, Seniorennet en MT Magazine zijn maar enkele van de fora die sterkhouders zijn binnen het huis van Publicarto.
“Beide organisaties streven naar een (lange termijn) partnership met elk van hun klanten. Ze willen een partner zijn in communicatie, om zo efficiënt mogelijk de juiste doelgroepen te bereiken. Daar zet je meteen hun gezamenlijke visie op scherp”, vertelt Managing Director Patrick Boon.
Gezamenlijke evolutie
De Facto Image Building en Publicarto zullen hun partner-visie uitdragen op 4 domeinen: community marketing, HR en brand communicatie, concept-design en digitaal. Boon: “Na intensief doorpraten van huidige visies, strategie en talent in huis geloof ik in een sterke, gezamenlijke evolutie van beide bedrijven. We gaan in de nabije toekomst nieuwe partnerships aan, met de juiste partijen én een stevig salesgericht team.”
Nieuwe aanpak
Patrick Boon neemt vanaf vandaag de operationele leiding over De Facto Image Building en Publicarto. Zijn geloof in dit gezamenlijke verhaal deelt hij met Rudy De Hainaut (65), die, na een lange carrière aan het hoofd van beide bureaus, bewust kiest voor nieuwe opportuniteiten. “In Patrick heb ik de geknipte Managing Director gevonden. Hij heeft tonnen ervaring opgebouwd in marketing en business management functies binnen Mediahuis, Roularta en Crelan. We zijn bureaus in evolutie, net als de reclame- en mediamarkt zelf. Patrick gaat niet voor de brute revolutie, maar voor een mensgerichte evolutie.”
Boon gaat deze uitdaging graag aan. Met een geloof in goede HR en een passie voor communicatie klikt het alvast met beide bureaus.