Wieze staat bekend om de bakermat van de chocolade van Barry Callebaut, maar twee ondernemers willen de deelgemeente van Lebbeke ook op de kaart zetten als donutparadijs.
In 2018 startten Dominique De Jonge en Annick Van de Voorde met een retro donuttruck en bakten ze verse donuts op evenementen, feestjes en festivals. Hun naamsbekendheid steeg en bijgevolg de vraag ook, dus besloten ze in 2019 om gepersonaliseerde donuts te leveren aan grote bedrijven.
Een jaar later werd een nieuw atelier gebouwd en geïnvesteerd in een tweede foodtruck. Dolce Donut bestaat ondertussen vier jaar. Om het jubileum te vieren is er nu een automaat, waar klanten 24 op 7 donuts en luxe-eclairs kunnen kopen.
“Het is een handig concept, er moet geen rekening gehouden worden met openingsuren”, zegt Dominique. “Onze medium size donuts worden ’s morgens vroeg gebakken om zo vers mogelijk op het bord te belanden. In onze webshop is er keuze uit een ruim assortiment. Wie niet kan kiezen, kan voor een door ons samengesteld assortiment gaan. En nu is dat er dus dag en nacht.”
Unieke exemplaren
Bij Dolce Donut zijn ze ook gespecialiseerd in het maken van donuts met een persoonlijke toets.
“Zo worden het unieke exemplaren”, zegt Annick. “Mensen geven ons de naam, de leeftijd en het thema van het feestje door en wij maken er gepersonaliseerde donuts van. Ook voor bedrijven werken wij graag iets unieks uit. Wij zorgen ervoor dat de donuts voorzien worden van het bedrijfslogo, in de kleuren door de klant gekozen.”