Persbeeld FFG_2018

De Blauwe Peer zet alle hens aan dek voor Film Fest Gent

GENT – Voor het zesde jaar op rij geeft het Gentse communicatiebureau De Blauwe Peer vorm aan het filmfestival in Gent. Dit jaar ligt de focus op de Hongaarse cinema, en een terugblik op het glorieus verleden van het iets minder gekende filmland. Als campagnebeeld werd de Hongaarse actrice Dorota Segda verkozen. De Blauwe Peer stroomlijnt de communicatie voor alle evenementen van het festival.

In 2013 won De Blauwe Peer het volledige communicatiebudget voor het Internationaal Filmgebeuren van Vlaanderen Gent. Een naamsverandering naar Film Fest Gent, een nieuw logo en een nadrukkelijke aanwezigheid in het Gentse stadsbeeld waren de eerste uitingen van de nieuwe stijl.

Naast de Beer van Berlijn en de leeuw van Venetië, kreeg Film Fest Gent ook zijn karakterkop. Het paard in het logo verwijst naar de ‘Lumière Projector’ met de paardjes die lange tijd (en in tal van verschijningsvormen) symbool stonden voor het Gentse festival. Zes jaar later kunnen we stellen dat deze visuele vertalingen vaste waarden zijn geworden.

Raad jij de 25 films?

In afwachting tot de aftrap van de 45ste Film Fest Gent op dinsdag 9 oktober, maakte De Blauwe Peer 25 filmvarianten op hun rode citroen logo aan. Benieuwd naar de oplossingen? Kijk dan op www.blauwepeer.be/filmfest.