GENT – De Blauwe Peer bestaat in 2018 25 jaar. Daarbij wordt zowel tevreden teruggeblikt, als hoopvol vooruit gekeken. Met twee openstaande vacatures blijft het Gentse communicatiebureau zijn groei verderzetten.
De Blauwe Peer werd in 1993 opgericht door Peter Vandenberghe, Katrien Dierickx en Philippe Selfslagh. Doorheen de jaren evolueerde het van een puur grafisch ontwerpbureau naar een strategische communicatiepartner voor Vlaamse bedrijven en organisaties. Het gaat dan onder meer over Film Fest Gent, de steden Gent en Aalst, Huurland, Johnson & Johnson, Gent Festival van Vlaanderen, De Krook bibliotheek, Volvo Cars en Gent Jazz.
“Een communicatiebureau moet zichzelf elke dag opnieuw uitvinden”, zegt Peter Vandenberghe. “Wie dat niet doet, is misschien even mee met een trend, maar beseft dan te laat dat de wereld niet heeft stilgestaan. Een divers en supercreatief team is daarbij een absolute must.”
En dat team is op zoek naar uitbreiding. De Blauwe Peer werft de komende maanden een tijdelijke fulltime account executive aan. Die moet vanaf midden april voor een vervanging van vier maanden zorgen. Verder is er ook plaats voor een freelance WordPress ontwikkelaar. “Alertheid, verwondering, empathie, vertrouwen en efficiëntie zijn de kernwaarden die al onze Peren dragen.”
Streepje kunst
Naast tal van activiteiten en evenementen ter gelegenheid van de 25ste verjaardag, integreert De Blauwe Peer dit jaar ook kunst in haar gebouw. Iedere twee weken ontvangt het communicatiebureau een nieuwe gast. “Zo’n 25 artiesten verblijven hier om zich creatief te laten gaan. Dan beheren ze ook onze Instagram. Na twee weken laten ze hun werk achter en eind december bundelen we alles in een grafisch verslag”, aldus Katrien Dierickx.