De “secretaressedag” die de derde donderdag van april traditioneel is, werd op 16 april door UNIZO omgevormd tot “dag van de medewerker”. Bedrijven konden laten weten op welke manier ze hun medewerkers in de bloemetjes zetten. Op 22 april kiest UNIZO het meest originele idee. De winnaar wordt beloond met een flink budget voor een familie-event voor zijn medewerkers.
“Gemotiveerde werknemers zijn de hoeksteen van elke onderneming”, zegt UNIZO-topman Karel Van Eetvelt, “maar zeker ook van de kmo’s waarin 6 op 10 medewerkers hun brood verdienen.” Hij benadrukte ook nog eens hoe belangrijk het voor de economie is dat er een loonlastenverlaging komt.
Het idee om eens alle medewerkers in de bloemetjes te zetten op secretaressedag ontstond bij de ondernemers die de Oost-Vlaamse UNIZO KMO-Contact stuurgroep vormen. Onder het motto “Waarderen doet wonderen” werd deze campagne gelanceerd in Oost-Vlaanderen. “Te vaak komen enkel conflicten tussen werkgevers en werknemers in het nieuws en dat terwijl er eigenlijk heel veel bedrijven zijn waar er wel een aangename sfeer is en waar een goede relatie is tussen de ondernemer en zijn team van medewerkers”, zegt UNIZO.
Karel Van Eetvelt stak op de dag van de medewerker bij Nieulandt Recycling in Aalst samen met zaakvoerder Filip Vyverman de barbecue aan. Het recyclingbedrijf verraste zijn medewerkers met een lekkere barbecue om hen te danken voor het afgelopen jaar.