Coopman

Coopman en Partners laat klanten vanop afstand scannen

Fiscaal adviesbureau Coopman & Partners schakelde vorig jaar volledig over naar het inscannen van dossiers op afstand. Het bedrijf uit Aalter behoorde tot één van de eerste boekhoudkantoren die dat systeem voor al zijn klanten toepaste. “En dat heeft geloond. Onze klanttevredenheid is de afgelopen maanden aanzienlijk gestegen. Dat blijkt uit een recente vragenronde bij een belangrijk aantal klanten die reeds vanop afstand scannen”, legt Luc Coopman, zaakvoerder van Coopman & Partners, uit.

Er werd geopteerd voor een intelligent scanningssysteem dat heel wat informatie op een aankoop- of verkoopfactuur automatisch herkent. Die informatie wordt meteen naar het boekhoudpakket doorgestuurd. Sinds begin 2017 werkt het systeem, na enkele aanpassingen, beter en beter. “Onze medewerkers spenderen nu veel minder tijd in het ingeven van gegevens, en meer in de interpretatie ervan. Ook de papierberg wordt zo aanzienlijk kleiner.”

De klanten dienen enkel over een degelijke scanner te beschikken. Ook voor hen levert het systeem een handvol voordelen op. “We streven er naar dat de klant meer inzicht in zijn cijfers en boekhouding krijgt. Hij kan er op elk moment aan werken zonder een verplaatsing voor de afgifte van zijn documenten te hoeven doen. Op die manier kunnen wij de dossiers sneller opvolgen en veel gerichter advies verlenen.”

Het startschot van fiscaal adviesbureau Coopman & Partners werd in mei 1987 gegeven door Luc Coopman. Dertig jaar later telt het Aalterse bedrijf 18 medewerkers.