Het Belgische creatieve bureau King George uit Sint-Niklaas won vorige vrijdag in de prestigieuze Saatchi Gallery in Londen de ‘World Retail Awards’ voor de Concept Fashion Store in Lochristi bij Gent. Daarmee creëerde het bureau het beste winkelinterieur van 2014 ter wereld en liet het andere finalisten als Oscar De la Renta in Milaan, Lafayette in Beijing en Max Mara in Milaan achter zich.
King George won eerder in Brussel ook al al de BLSC-award voor ‘Beste nieuwe retailconcept van afgelopen twee jaar’ voor Concept Fashion Store. Nu wint het bedrijf ook dé internationale onderscheiding in Londen voor datzelfde winkelconcept.
Uit meer dan 600 wereldwijde inzendingen vond de internationale jury Concept Fashion Store in Lochristi het origineelst, meest vernieuwend én een antwoord op de retailuitdagingen van de toekomst.
Managing Director Nicolas Block van King George: “De internationale jury in Londen wist vooral de ver doorgedreven belevingsinrichting van de fashion store in Lochristi te appreciëren. Nu winkels steeds meer concurrentie krijgen van internetshoppen, wisten wij via conceptbedenking een gepast antwoord te bieden, dankzij een creatieve invulling met storytelling. Het inrichtingsbureau wist met een shop in een kleine gemeente nabij Gent te winnen tegen winkels in wereldsteden uit Azië en de VS, en dat is op zich al een prestatie. Nicolas Block: “De winkel in Lochristi werd geïnspireerd door het bloemenverleden van de gemeente: elk aspect in de shop refereert dan ook naar een element uit die rijke bloementeelt.” Een tot in de puntjes doorgedreven concept dat van a tot z klopt en ook de internationale jury wist te bekoren