Op 21 oktober won Concept Fashion Store in aanwezigheid van 600 fashion professionals de prijs voor meest innovatieve retailconcept in België en Luxemburg, tijdens het gala van de BLSC in de Brusselse Trademart. De winkelinrichters van King George menen dat de overwinning te danken is aan het innovatieve en customized thema dat elke vestiging van Concept Fashion Store meekrijgt:
“De tijden dat elke winkel er hetzelfde moest uitzien, zijn volgens mij voorbij”, zegt Nicolas Block van King George. De 2014 Shopping Awards van de BLSC (Belgian Luxembourg Council of Shopping Centers) worden elke twee jaar uitgereikt voor retailers die het in economisch veranderende tijden succesvol aanpakken. De winkels van Concept Fashion Store gingen aan de haal met de prijs van het meest innovatieve retailconcept.
De jury van de Belgian Luxembourg Council of Shopping Centers prees vooral het feit dat elke winkel van de Concept Fashion Group een ander verhaal én een andere inrichting meekrijgt. Dat is behoorlijk tegendraads want de meeste retailers kiezen om één gedefinieerde winkelinrichting in alle steden uit te rollen. De aanpak liep ook al internationaal in de kijker: de Concept Fashion Group & King George zijn volgende week bij de laatste finalisten voor de ‘Retail Interior Awards 2014’ in Londen.
Concept Fashion Store nam het op tegen geduchte concurrenten als Lookiss by Di, Lola & Liza en Hunkemöller. Conceptbedenker King George, uit Sint-Niklaas, staat al enkele jaren in voor het interieurontwerp van de vestigingen van Concept Fashion Store en en werkt momenteel aan de (her)inrichting van de zevende winkel voor de keten.
In totaal heeft de Concept Fashion Group 14 winkelpunten over heel België, waarvan zes in Oost-Vlaanderen (Deinze, Dendermonde, Geraardsbergen, Lochristi, Sint-Denijs-Westrem en Zomergem). Elke winkel wordt anders ingericht, met een thema dat geïnspireerd is door de locatie of het pand. “We gaan tegen de stroom in met telkens een nieuw verhaal. Uniforme winkels zijn volgens ons achterhaald. De gloednieuwe CFS-vestiging in Waregem hebben we bijvoorbeeld ingericht volgens het populaire Waregem Koerse; terwijl Concept Fashion Store in Lochristi dan weer is geïnspireerd door het bloementeeltverleden van de gemeente”, zegt Nicolas Block.
“We geloven dat de consument niet meer puur voor de producten gaat winkelen, maar ook wil verrast worden. Door de beleving te maximaliseren in elke vestiging, komen we tegemoet aan die behoefte.” En die nieuwe visie wordt in het retailmilieu wel gesmaakt: naast de nominatie van BLSC die Concept Fashion Store op 21 oktober kon verzilveren, is de groep nog genomineerd voor twee andere prestigieuze prijzen: op 30 oktober reist een delegatie af naar Londen voor de ‘Retail Interior Awards 2014’ en drie weken later is Concept Fashion Store ook nog genomineerd voor de ‘Retailer of the Year 2014’ tijdens de Retail Detail Night op 27 november in Antwerpen.