Na de strategische versterking eind 2020 met de komst van Reinhard De Milt (ex-CMO van Teamleader), volgt nu ook de uitbreiding van de creatieve cel. “Een logisch gevolg”, zegt CEO Ilse De Smedt. “Want met onze strategische methodologie, het ‘content first framework’, leggen we de lat nu eenmaal hoog. Zodra een strategietraject afgerond is, hebben onze creatieve mensen dus grote schoenen te vullen. Met de ervaring die we nu binnengehaald hebben, zijn we daar beter dan ooit op voorbereid.”
Volksverhuis
Doorheen Q1 en Q2 kwamen zeven nieuwe mensen de troepen versterken. Artdirector Stijn Smets brengt een paar decennia visuele en conceptuele ervaring mee uit onder meer Wolters Kluwer, Design is Dead (nu Emakina) en Intracto. Het videoteam krijgt er met Dieter Verschaeren (ex-Arendsoog) extra skills in montage en animatie bij.
Twee nieuwe contentcreatoren komen over uit de journalistiek: zowel Katrien Brys als Wietske Vos verdienden hun sporen op de redactie van DPG Media en als freelancers. Ook uit de agencywereld komt creatief geweld overgewaaid: Inneke Decorte en Pieter Van Leuven ruilen respectievelijk MonkeyProof en Plant a Flag in voor een nieuwe professionele thuis. En Benjamin Van Pottelbergh mag zich vanaf september de benjamin van com&co noemen, na een geslaagde stage in het voorjaar.
Breder, dieper, verder
com&co’s groei gaat hand in hand met nieuwe ambitieuze klanten. “Sinds kort werken we samen met onder meer Audi Brussels, VUB, Cheqroom, Moovly, Athlon International, Jan De Nul en International Taste Institute. Maar ook binnen de bestaande klantenportefeuille verdiepten we onze merkbelofte van buitengewone relevantie, zoals voor SD Worx, Corilus, Cevora, Teamleader, UNILIN en Mensura. Ook in het najaar van 2021 staan er dus weer veel nieuwe grote projecten, campagnes en contentreeksen op stapel.”