De Gentse startup Cloudwalkers is een online beheerplatform voor de social media van bedrijven. “Ook steeds meer kleine en middelgrote ondernemingen beseffen ondertussen dat ze social media niet kunnen negeren”, zegt Evert Martens van Cloudwalkers. “Maar toch blijven veel bedrijfsleiders worstelen met de vraag hoe dat precies moet en vooral wat ze moeten doen om daar resultaat uit te halen.”
Cloudwalkers maakt zich sterk organisaties in staat te stellen om social media op een heel doelgerichte manier in te zetten. “Het platform is gebruiksvriendelijk en bevat handige features zoals een koppeling met Google Analytics, waarmee je de ROI van campagnes kan meten”, zegt Evert Martens. “Luisteren, publiceren, co-creëren en meten zijn op sociale media de assen waarrond alles draait voor bedrijven. Ons platform is daar dan ook op gericht”.
Monitoren wat er gezegd wordt over een merk of onderwerp, relevante content verzamelen en deze met één klik verspreiden naar alle social media accounts, medewerkers betrekken bij het schrijven van berichten, zoekmachine-optimalisatie via een social media hub en managementrapportages maken met de resultaten van campagnes, gaat met Cloudwalkers snel.
“We gaan de dienst aanbieden als SaaS (Software as a Service) voor een abonnementsprijs vanaf 75 euro per maand”, zegt Evert Martens. “We moeten eigenlijk nog starten met de verkoop ervan, maar toch hebben we bijvoorbeeld Durabrik, Voka en het AZ Sint-Lucas al kunnen overtuigen van de sterkte van het platform. In eerste instantie willen we onze marketinginspanningen trouwens richten op reclame-, pr- en communicatiebureaus omdat de vragen naar een goed systeem voor het beheer van sociale media vaak eerst aan hen gericht worden. Natuurlijk kunnen klanten ook direct bij ons terecht voor het Cloudwalkers platform, maar strategische ondersteuning door specialisten vergroot de kans op succes.”