MELSELE – Het zijn uitdagende tijden, ook voor het Belgische voedingsmerk Chalo. Op bevel van de regeringen, sloot de Belgische en Nederlandse horeca, dé grote afzetmarkt van Chalo, vorige week haar deuren. Plots was het bedrijf overgeleverd aan de online sales van haar warme en koude dranken en snacks, op basis van peulvruchten, zaden, noten en gedroogd fruit. Chalo maakt van de gelegenheid gebruik om de bio-producten van zusterbedrijf Beanworks Seeds & Grains te promoten aan de hand van een Lockdown Essentials pakket vol voedingsrijke basissen en een Superfood pakket om je immuunsysteem in topvorm te brengen.
Chalo startte op 1 april 2015 in Melsele met de missie om de drempel naar betere, gezondere voeding te verlagen. Het draagt de waarden natuurlijk, eerlijk en duurzaam hoog in het vaandel. In hun gamma vind je onder andere verschillende soorten Chai Latte’s, bio granen en peulvruchten om van te snoepen, gezouten kikkererwten voor bij het aperitief en superfoods zoals chiazaad als topping op je gezonde ontbijt.
Het personeel tijdens deze coronacrisis in tijdelijke werkloosheid plaatsen was geen optie voor het management Peter Goethals en Gita Van den Boer. “We doen ons uiterste best om hen de volledige 100% van hun loon te kunnen garanderen”, schreven ze vorige week in een social media-artikel. Om ondanks het wegvallen van hun grootste afzetmarkt (de horeca) toch voldoende omzet te genereren, biedt Chalo de bio-producten die zusterbedrijf Beanworks Seeds & Grains vanuit de hele wereld importeert voortaan ook online aan.
Pure producten van bio-boeren
Gita Van den Boer over Beanworks Seeds & Grains: “Door de aankoop rechtstreeks te organiseren bij de bio-boeren kan de hoge kwaliteit en de puurheid van de producten gegarandeerd worden. We selecteerden samen met onze bevriende partners, waarmee we reeds jarenlang samenwerken, een no-nonsens aanbod bestaande uit 16 verschillende bio- bonen, granen en superfoods. Top of the bill is de op Belgische bodem geteelde bio witte quinoa!”
Lockdown pakket
Om het gemakkelijk, snel en betaalbaar te maken combineert het merk 14 producten in 2 pakketten. Een Lockdown Essentials pakket vol voedingsrijke basissen en een Superfood pakket om je immuunsysteem in topvorm te brengen. “Op deze manier hoopt Chalo om haar community zo gezond, duurzaam en gelukkig mogelijk doorheen de crisis te loodsen, social distance gerespecteerd!”, zegt Gita. “Volgende week viert Chalo bovendien haar 5 jarig bestaan. Dat wordt een virtueel feest om niet snel te vergeten.”
De producten van Chalo zijn verkrijgbaar online via www.chalo-inc.com en thuis leverbaar.