De keuze voor een formule als crowdlending in plaats van een kapitaalverhoging en zoeken naar investeerders naast de klassieke bankfinanciering is geen toeval. Ze past precies in de totaalvisie en het DNA van Chalo als merk van mensen én voor mensen. “FOR THE LOVE OF CHAI is het verhaal van ons allemaal,” verduidelijkt Gita.
“Enerzijds door chai als warme drank op de kaart te zetten, overal in de wereld. En bij uitbreiding plantaardige, eerlijke en duurzame producten aan te bieden. Maar tegelijk ook door onze partners oplossingen te garanderen met consistente kwaliteit. Betaalbaar en eenvoudig in gebruik.”
Actieve betrokkenheid en een ‘fair deal’ voor alle partijen is hierbij essentieel. Daarom wil Chalo dit partnership met duurzame producenten in India en sociale maatwerkbedrijven nu ook uitbreiden naar publieke investeerders – particulier of via vennootschap – via crowdlending.
Vraag naar specialty drinks groeit
Chalo heeft een ruim aanbod van vegan producten. Populaire ketens zoals Foodmaker, Panos, Exki en Wasbar hebben hun liefde voor chai al verklaard. Toch wil Chalo dit de komende jaren nog meer uitbouwen.
Op lange termijn reiken de plannen zelfs nog verder. De vraag naar specialty drinks beperkt zich niet langer enkel tot koffiebars. Restaurants, bistro’s of broodjeszaken breiden hun kaart voor warme dranken gevoelig uit om iets extra’s en unieks voor te schotelen bij elk genietmoment. Chalo speelt hierop in met een chai-gamma dat perfect past in volautomatische koffiemachines. “Wij willen met Chalo uitgroeien tot marktleider in chai latte, zowel in horeca als thuis,” besluit Gita. “Zo kunnen we een positieve impact realiseren voor consumenten, producenten en het volledige ecosysteem.”