Verpakkingsbedrijf Certis Benelux uit Oostakker pakte in september op de beurs “Transport & Logistics” uit met de nieuwe, intelligente verpakkingsmachine
Wrappah. Dit innovatieve toestel combineert gebruiksgemak met meer efficiëntie en een beter voorraadbeheer.
Maar niet alleen het product op zich is innovatief. Certis kiest ook voor een vernieuwende aanpak om de machine aan de man te brengen en baseert zich daarbij op het “as a service”-model dat we kennen uit de softwarewereld. Klanten moeten dus geen investering doen om het topestal aan te schaffen, ze betalen enkel voor het gebruik van de Wrappah per pallet en in functie van de verbruikte hoeveelheid folie.
Certis Benelux is een vertrouwde naam in de verpakkingswereld. Sinds 1978 legt het zich toe op het ontwerpen en produceren van lijnen voor transportverpakking en industriële bevestigingssystemen. Met de Wrappah gaat het bedrijf een stap verder.
“We willen het gebruiksgemak voor onze klanten verhogen. Dat betekent dat we de Wrappah zo hebben ontwikkeld dat de productie bij de klant efficiënter
wordt en dat hij zich geen zorgen meer hoeft te maken over het onderhoud of het voorraadbeheer van de folies”, legt CEO Manuel Couwet uit.
De Wrappah is dan ook een intelligente verpakkingsmachine, die in staat is om te rapporteren over haar prestaties en het verbruik van folie. De opvolging van die prestaties kan online, via mail of per sms. En de machine geeft ook automatisch aan wanneer er nieuwe folie moet worden geleverd of wanneer een onderhoud moet worden gepland.
“Omdat we weten dat een investering in een nieuwe machine voor veel bedrijven die nog manueel wikkelen of nog geen semi-automatische wikkemachine hebben, een zware dobber kan zijn, komen we hen tegemoet met het “as a service”-model, waardoor ze enkel moeten betalen volgens verbruik.”