NAZARETH — Pieter Denys, CEO van het Belgisch transportbedrijf Xwift, wil 40 mede-ondernemers zonder enige ervaring op het circuit de kans bieden om opgeleid te worden door een team van professionals tot een echte racepiloot. Het uiteindelijke doel? Met maximum tien zelfgebouwde racewagens tegen elkaar battlen in een eigen ‘CUP’ klasse tijdens de enige echte 24 uur van Zolder op 8 en 9 augustus 2020. Via loting zal ook één gelukkige kans maken op een plekje in een van de tien teams. De opbrengst van deze actie gaat naar Kom op tegen Kanker.
Pieter Denys had van kleins af aan een jongensdroom. Racen op een echt circuit. Op zijn 36ste kroop hij voor de eerste keer achter het stuur van zijn handgebouwde BMW 325i op het circuit van Spa-Francorchamps. Na verschillende succesvolle wedstrijden richtte de ambitieuze CEO deze zomer ‘Xwift Racing Events’ op.
Bekende Vlamingen als ambassadeur
Voor de eerste editie van The Race wil Xwift Racing Events groots uitpakken met tien teams en hetzelfde aantal zelfgebouwde racewagens aan de start. Elk team van 4 CEO’s wordt begeleid door een professioneel team en een bekende Vlaming. De eerste ambassadeurs zijn alvast niet van de minste: Wout Bru en Andy Peelman zullen tijdens The Race hun eerste stappen zetten in de racewereld en de teams vervoegen.
“Met de deelname van Wout Bru en Andy Peelman hebben we twee toppers in ons midden. Ook al zijn ze totaal verschillend, ze delen alle twee dezelfde passie voor snelle wagens. Bovendien hebben beide heren een professioneel track record waar iedere bedrijfsleider iets van kan opsteken. Samen een intensief opleidingsparcours volgen en aan een racewagen sleutelen, dat schept een band die je niet op een standaard netwerkevent kan smeden”, zegt CEO Pieter Denys.
Kom op tegen Kanker
Ook één gelukkige kan kans maken op een plekje (ter waarde van 27.500 euro) in een van de tien teams. Via xwiftracingevents.be kan je een ticket van zeven euro kopen. Achteraf zal een gerechtsdeurwaarder tien gelukkigen loten die tegen elkaar zullen racen in de simulator voor een golden ticket. Dit ticket geeft je onmiddellijke toegang tot de volledige opleiding met training en een deelname aan The Race tijdens de 24 uur van Zolder. De opbrengst van deze actie gaat naar Kom op tegen Kanker.
“Na dertig jaar sterven nog steeds teveel mensen aan kanker en daar kunnen we samen iets aan doen. Daarom zijn we ontzettend blij met dergelijke initiatieven. Bedankt voor jullie bijdrage aan onze race tegen kanker”, zegt Annemie Lemahieu, directeur Fondsenwerving, campagne en communicatie van Kom op tegen Kanker.