GENT – Vanaf vandaag strijden alle 84 geïntegreerde Hypermarkets Carrefour & Carrefour Markets samen met Too Good To Go tegen voedselverspilling. Samen met de reeds aangesloten Carrefour Express filialen brengt dit het aantal Carrefour partners op meer dan 200.
Carrefour vindt dat eten kostbaar is en niet mag worden verspild. Daarom engageren ze zich met hun “Act For Food”-programma om grootschalige maatregelen te nemen ten gunste van een gezond, smaakvol, gevarieerd en duurzaam dieet. Met producten die voor iedereen toegankelijk zijn en de planeet respecteren.
Minder onverkochte producten
“De ontmoeting met Too Good To Go bood ons een geweldige kans om de hoeveelheid aan onverkochte producten te verminderen en tegelijkertijd het maatschappelijk engagement van systematische donaties aan liefdadigheidsorganisaties via de Grant Exchange te behouden. Het merendeel van onze winkels was meteen aangetrokken door het concept en wilde dan ook snel van start gaan. Dit enthousiasme moedigde ons aan om Too Good To Go ook beschikbaar te maken in al onze geïntegreerde Hypermarkets Carrefour en Carrefour markets”, aldus Pascal Léglise, directeur maatschappelijk verantwoord ondernemen & duurzame ontwikkeling.
Ook grote spelers kunnen snel schakelen
“Wij zijn ongelofelijk trots op de impact die we vanaf vandaag met Carrefour in België maken. Het geeft hoop om te zien dat grote spelers zoals Carrefour ook snel kunnen schakelen als het aankomt op de broodnodige klimaatacties”, aldus Jonas Mallisse, Country Manager Too Good To Go België