Vastgoedmakelaar Carlo Eggermont is als nieuwkomer op de Oost-Vlaamse vastgoedmarkt vastbesloten om een nieuwe wind door de sector te laten waaien.
Hij deed tien jaar ervaring op bij andere kantoren en heeft bij het oprichten van zijn eigen vastgoedkantoor een heel duidelijke eigen visie ontwikkeld. “Ik wil niet op veilig spelen met vooral traditionele huizen en appartementen”, legt hij met veel vuur uit. “Ik wil enerzijds kiezen voor woningen met karakter want die zijn nog altijd te vinden en die kunnen ook het leven van kopers echt veranderen. Ik houd altijd voor ogen dat je als makelaar een belangrijke rol speelt bij één van de belangrijkste beslissingen die mensen in hun leven nemen. Anderzijds wil ik kopers ook begeleiden bij het zoeken naar mooie opbrengsteigendommen. Want gezien de situatie op de financiële markten met een rente die het nulpunt heeft bereikt en de onzekerheid en de risico’s op de beurzen is vastgoed nog zowat het enige alternatief voor mensen die het geluk hebben centen te kunnen beleggen.”
Vanuit die duidelijke strategie kiest Carlo Eggermont ook voor een vernieuwende aanpak waarin een op en top gepersonaliseerde en proactieve beandering centraal staat. “De klanten moeten zich bij mij thuis voelen. Ik wil hen permanent het gevoel geven dat ik een partner ben die volop aan hun zijde staat. Daarom werk ik enkel op afspraak en maak ik altijd tijd voor elke klant. Ik wil de wensen van de klant tot in de puntjes kennen, om zo voor de perfecte match te kunnen zorgen tussen verkoper en koper.”
Carlo Eggermont is er zich goed van bewust dat de aankoop van een woning een enorm belangrijke stap is in een mensenleven. “Daarom wil ik kopers helpen om tussen de bomen het bos te blijven zien en echte pareltjes te ontdekken. De woningen die ik verkoop moeten beantwoorden aan strenge selectiecriteria, zodat ze bij de kopers een gevoel van liefde doen ontstaan. Daarom kunnen mensen ook bij mijn kantoor terecht om gewoon eens te babbelen over hun droomwoning. Als ik weet wie waar naar toe wil, kan ik mij op de markt beter oriënteren. En dan stap ik met scherpe zintuigen de markt op omdat ik voor verschillende types woningen de mogelijke uiteindelijke klanten al in gedachten heb.”