30-30-nr-202

Businesslab schenkt 3538 euro aan Awel

GENT – An Verstraete en Xavier Debaere, zaakvoerders en bezielers van Businesslab, overhandigden een bedrag van maar liefst € 3538 aan Awel, de vroegere Kinder- en jongerentelefoon. Sibille Declercq, coördinator van Awel, nam de cheque in ontvangst op één van de brainstormsessies te Zwijnaarde die Businesslab maandelijks organiseert. Zo’n 75 ondernemers werken er, onder professionele begeleiding, aan de groei van hun onderneming. Met deze donatie wil Businesslab haar succes delen met de maatschappij.

Businesslab begeleidt zaakvoerders van kleine bvba’s op weg naar succes onder het motto: “Verdubbel je winst en verdubbel je vrije tijd, binnen het jaar.” Aan de hand van concrete tips, inspirerende events en maandelijkse brainstormsessies motiveren oprichters Xavier Debaere en An Verstraete ondernemers om met volle goesting een succes te maken van hun onderneming. Sinds de start bijna vijf jaar geleden is Businesslab uitgegroeid tot een toonaangevende leider in actie- en resultaatgerichte bussinesscoaching in Vlaanderen.

Vrijgevigheid

“Een van de waarden waarop Businesslab gebaseerd is, is vrijgevigheid”, benadrukt zaakvoerder Xavier Debaere. “We willen het succes van onze onderneming delen met de buitenwereld en de maatschappij iets teruggeven.” Een deelnemer aan de Businesslab Discovery Days herinnerde onlangs heel de zaal met zaakvoerders van kleine bvba’s dat de toekomst van de kleine onderneming bij onze jongeren ligt. Dit is een extra reden om € 3538 te schenken aan Awel.

Onbevooroordeeld luisteren

An Verstraete: “Waarom we kozen voor Awel? Omdat kinderen ons na aan het hart liggen. Naast business partners vormen Xavier en ik samen een nieuw samengesteld gezin met 6 kinderen. Als mama van 3 + 3 kinderen zou ik dolgraag willen geloven dat mijn kinderen me alles komen vertellen. Maar ik weet wel beter. Ik schrok toen ik hoorde dat AWEL vorig jaar via hun oproepnummer 102 zowat 33.253 oproepen kreeg. Hier is duidelijk nood aan. Anderzijds konden ze slechts 1 op de 8 oproepen beantwoorden. En dat zette me aan om voor Awel te kiezen. Kinderen en jongeren ondersteunen door onbevooroordeeld te luisteren naar hun kleine en grote uitdagingen. Dat is toch het minste wat we kunnen doen.”

Ook in 2019 gaat Businesslab op hetzelfde elan verder en wordt er opnieuw geld ingezameld. Op elke businesstraining worden successchriften en 90 dagen accelerators verkocht. Zo gaat de bijdrage die onze ondernemers betalen voor deze schriften integraal naar Awel.