Het Gentse bureau hooox mag zich de Belgische marktleider in vastgoedocmmunicatie en vastgoedmarketing noemen. “We helpen vastgoedontwikkelaars met hun corporate communicatie en projectcommunicatie”, zegt CEO Mathieu Van Marcke. “En vooral met het bereiken van hun ambities: kopers overtugien, buurtbewoners betrekken, aanbestedende overheden warm maken of ervoor zorgen dat ze wedstrijden rond Publiek Private Samenwerking winnen.”
Al meer dan 7 jaar werkt hooox creatieve campagnes uit voor de belangrijkste vastgoedprojecten in binnen en buitenland, zoals de Ghelamco Arena, de Waalse Krook en de UP-Site toren, … Hiervoor schakelt hooox diverse tools in, gaande van 3D visualisatie tot sociale media, van werfborden tot virtual reality. “Zo kunnen we ontwikkelaars zo efficiënt mogelijk bijstaan in hun marketingnoden”, verduidelijkt Mathieu Van Marcke.
Het bureau is ook nauw betrokken bij de inrichting van het Belgische paviljoen op de MIPIM vastgoedbeurs in Cannes, de jaarlijkse hoogmis van het vastgoed. Niet minder dan 25.000 vastgoedprofessionals zakken jaarlijks vanuit de hele wereld af naar Cannes voor deze beurs. Met 1.500 Belgen is België er het vijfde meest vertegenwoordigde land. Ook de Gentse brugemeester Daniel Termont en enkele schepenen zijn er vaste gasten.
“Als jarenlange partner van de Flanders Ghent Development Group, een vzw die publieke en private partners groepeert om collectief sterker te staan op de MIPIM beurs, namen we in 2014 het initiatief om Flanders Ghent Development Group, het Brussels Hoofdstedelijke Gewest en la Région Wallonne dichterbij elkaar te brengen omdat we samen sterker staan op een internationale beurs”. Het Belgische paviljoen trok vorig jaar dan ook zowat 5.000 bezoekers. Ook op de volgende editie, die plaats vindt van 10 tot 13 maart, is hooox de drijvende kracht achter het Belgische paviljoen, waar burgemeester Termont zich opnieuw thuis zal voelen.