“We kijken de toekomst hop vol tegemoet”, vertelt Alain De Laet, Gedelegeerd Bestuurder van brouwerij Huyghe en vierdegeneratie aan het roer van de Melse brouwerij, met een kwinkslag. “Steeds meer bierliefhebbers vragen naar lichtere, fruitige en hoppige variëteiten. Zeker als het mooie weer opnieuw van de partij is. Met Paranoia zijn wij fier dat wij, trouw aan onze waarden, een kwaliteitsvol en uitstekend product op de markt brengen dat zichzelf niet te au sérieux neemt, maar de consument des te meer.”
Lichter bier maar volle smaak
Paranoia is gemaakt uit 85% gerste- en 15% tarwemout. Het alcoholpercentage ligt op 5,6%.“De biergist die traditioneel gebruikt wordt voor (witte) biersoorten met een lagere alcoholgraad zorgt voor een lange en aromatische afdronk”, legt Joris uit, de brouwer die dit bier ontwierp in een blikje van 33cl. De “hippe-hopband” bestaat uit Amerikaanse en Duitse smaakmakers: Polaris, Cascade, Centennial. De aroma’s hebben we te danken aan de dry-hopping van de Mosaic en Citra. Maar onthoud vooral dat het “hoppige hippobier” dankzij zijn volle smaak en aroma’s van tropisch fruit (o.a. abrikoos, ananas, passievrucht) een heel toegankelijke dorstlesser vormt. Perfect dus bij het begin van de lente!
Hippokinetisch plezier
Dat de roze olifant van Delirium de blauwe hippo inspireerde, spreekt vanzelf. Humor blijft immers meer dan ooit een belangrijke plaats innemen in de filosofie van Huyghe. “Mensen hebben nu meer dan ooit nood aan plezier maken. Wij willen dat hun leven opnieuw lichter gaat smaken”, benadrukt De Laet. “Dat onze Paranoia hen aan het dansen, zingen, feesten brengt wanneer de mooie dagen letterlijk en figuurlijk terug zijn.”
Wie nu al van de nieuwe Melse creatie wil proeven, vindt sinds vandaag Paranoia bij Colruyt, bij drankhandels en binnenkort in een selectie van horecazaken op het vat.