“Ten gevolge van corona krijgen meer en meer gezinnen het moeilijk. Met een donatie aan het Netwerk tegen Armoede hopen we ons steentje bij te dragen”, aldus Kevin Hoste, het gezicht van initiatief. BREEX Group wil zo de aandacht vestigen op hulpbehoevenden in de maatschappij.
Stijgende nood om de administratieve flow te optimaliseren
De coronapandemie heeft de toenemende digitalisering in alle sectoren nog versneld. Vanop afstand over de nodige documenten kunnen beschikken, blijkt steeds belangrijker. Net omdat digitalisering het vakgebied van BREEX is, kon het bedrijf de coronacrisis een stapje voor blijven – op een korte sluiting na tijdens de eerste golf.
Het management bleef niet bij de pakken zitten en nam gerichte initiatieven, vertrekkende vanuit de noden die de pandemie blootlegde. Zo zag BREEX Salesmakers in juli 2020 bijvoorbeeld het licht. Het full-service-communicatiebureau begeleidt ondernemingen in hun marketing, zowel online als offline. Om kmo’s en zelfstandigen van A tot Z bij te staan in hun evolutie naar duurzaamheid en digitalisering, biedt Salesmakers binnenkort nog meer services.
Initiatiefnemer Vasco Marin: “Onze kordate aanpak heeft ervoor gezorgd dat we ondanks de crisis toch een noemenswaardige groei optekenen. Wij vinden het daarom onze plicht om zij die wel getroffen werden door de coronacrisis te helpen. We steunen het Netwerk tegen Armoede niet alleen financieel, maar vestigen ook de aandacht op een maatschappelijke nood, die de komende maanden alleen maar zal toenemen.”
Geen eenmalige actie
De solidariteitsactie blijft zeker geen eenmalige gebeurtenis. Afhankelijk van zijn bedrijfsomzet selecteert BREEX jaarlijks een organisatie waaraan het een bijdrage levert. Ondernemingen die met BREEX in zee gaan, steunen zo onrechtstreeks het goede doel.
Kevin Hoste, COO bij BREEX Europe, is enthousiast: “Ik was meteen bereid om het voortouw te nemen in deze actie. Door ons initiatief zichtbaar te maken op sociale media en onze klanten te sensibiliseren, zetten we de maatschappelijke noden in de kijker bij ondernemers. Het menselijke welzijn zit nu eenmaal in het DNA van de groep. Het welbevinden van onze medewerkers is voor ons cruciaal, net zoals klanten ontzorgen.”
De digitale kloof verkleinen
“Het Netwerk tegen Armoede is erg dankbaar voor de gift van BREEX Europe en engageert zich om die optimaal te besteden. Mensen in armoede zijn door de coronacrisis extra hard getroffen. Zij die vóór de crisis al in armoede leefden, hebben het vaak nog harder te verduren. Sommigen kwamen vóór de pandemie al weinig uit hun kot, maar zijn nu gewoon bang om buiten te komen. Doordat veel online gebeurt, zijn ze soms letterlijk afgesneden van de buitenwereld. Ze beschikken immers niet altijd over een goede internetverbinding, de juiste toestellen of digitale vaardigheden”, aldus ervaringsdeskundige Cindy Van Geldorp. “Het Netwerk zal de gift dan ook gebruiken om de digitale kloof te verkleinen en te investeren in heldere en laagdrempelige communicatie.”
BREEX Group heeft vestigingen in Brussel, Lokeren, Waregem, Gent, Rotselaar en Kontich en stelt 110 mensen te werk. De laatste drie jaar verdubbelde de groep zijn omzet.