Bollebuik_bewerkt-1

Bollebuik blijft investeren in concept van belevingswinkel

MARIAKERKE – Enkele maanden nadat de winkel een totale vernieuwing onderging, breidt Bollebuik nu haar dienstverlening uit. De baby- en kinderwinkel uit Mariakerke zal infosessies rond borstvoeding organiseren en zet een permanente kolfkamer ter beschikking.

Recent verdwenen enkele gespecialiseerde borstvoedingswinkels in de Vlaamse regio. Zo ontstond er een lacune voor moeders die borstkolven wilden uittesten alvorens tot een aankoop over te gaan.

“Het leek ons bijna evident dat we dit gemis zouden opvullen”, licht Jo-Ann Vandermeiren, zaakvoerder van Bollebuik, toe. “Ongeveer 50 procent van de kinderen krijgt de eerste 6 weken uitsluitend borstvoeding en die evolutie kent een stijgende tendens. Er komt heel wat kijken bij borstvoeding en afkolven. Gepast advies is dan ook broodnodig, zeker bij een eerste kindje.”

Beleving staat centraal

Daarnaast worden infosessies ingepland over borstvoeding in samenwerking met een vroedvrouw en lactatiekundige. Deze zullen op regelmatige basis worden gehouden. “Deze verruiming van ons aanbod sluit naadloos aan bij het concept van Bollebuik. In de belevingswinkel zijn niet alleen de aangeboden producten, maar ook het advies daarrond belangrijk”, aldus Jo-Ann Vandermeiren.

Bollebuik is al sinds 2000 gevestigd in het Gentse en werd in 2016 overgenomen door Jo-Ann Vandermeiren en Xavier Laroy. De twee jonge ondernemers wensen voor de toekomstige ouders, grootouders, vrienden en familieleden zowel een fysieke als digitale winkel aan te bieden met een zeer uitgebreid nicheassortiment. Het aanbod bestaat babybenodigdheden en kinderkleding tot 10 jaar ook speelgoed, cadeautjes en decomerken aan.