Bloovi.Me, het in 2012 door Marnik D’hoore en Camille Meert (foto) opgerichte HR-bedrijf uit Sint-Martens-Latem dat zich toespitst op de internetsector, heeft een samenwerkingsakkoord afgesloten met Google, om de toestroom van digitale marketeers in België te verhogen. Dat gebeurt onder meer via een nieuwe opleiding aan de Digital Masters Academy, die pas is opgericht in samenwerking met de EHSAL Management School Brussel en die het eerste jaar al 215 studenten klaarstoomt voor de digitale werkomgeving.
Managing partner Camille Meert (foto) wijst op de grote kloof die vandaag in België bestaat tussen de vraag naar digitale marketeers en het aanbod ervan op de arbeidsmarkt. “Bedrijven hebben nood aan kandidaten die niet alleen over academische kennis beschikken, maar ook over een eerste professionele ervaring. Daarom hebben we een akkoord gesloten met Google om de studenten in de nieuwe opleiding extra kennis en praktijkgerichte ervaring te bieden. Zo kunnen we een winwinsituatie creëren voor studenten én voor bedrijven.”
Het project met Google is bedoeld om studenten eerst goed op te leiden en hen dan de kans te geven hun kennis om te zetten in de praktijk. Er is een lessenpakket ontwikkeld door Google en de studenten moeten vervolgens drie Google AdWords certificaten behalen, deelnemen aan de Google Online Marketing Challenge en als werkstudent aan de slag gaan in een digitaal project.
Al 59 studenten hebben de vereiste certificaten behaald. Tussen februari en augustus 2016 zullen ze inzetbaar zijn als werkstudent. Ondernemingen krijgen op die manier toegang tot een pool van dadelijk inzetbaar digitaal talent.
Ondernemingen die naar dat talent op zoek zijn, kunnen zich inschrijven op
www.g.co/digitalmastersacademy.