Bloovi haalt voor GAUC topexpert naar België

simoHet Gentse Bloovi pakte eerder dit jaar al uit met Web Tomorrow, het grootste event dat in ons land ooit voor de digitale community werd georganiseerd. Op 25 augustus brengt het communicatiebedrijf nu 350 analytics experts samen voor de Google Analytics User Conference (GAUC).

“Voor de Benelux gaat het echt om een uniek aantal”, geeft Olivier Van Baeveghem van Bloovi aan. “We zijn er dan ook in geslaagd om een programma samen te stellen met bijzonder interessante sprekers. Zo komt de Finse expert Simo Ahava (foto) voor het eerst naar België. Deze expert geniet wereldwijde bekendheid omwille van zijn blogposts met bijzonder praktische tips, die geen enkele Google Analytics expert mag missen.

“Simo is senior data advocate bij het Finse creatieve techbedrijf Reaktor. In onze sector wordt hij ook wel vaker de rockstar van de Google Analytics goeroes genoemd”, zegt Olivier Van Baeveghem nog. “Op de GAUC-conferentie zal hij zelfs twee sessies geven. Eén over het meten van de “return on investment” van content marketing, en één over  de manieren waarop organisaties hun medewerkers kunnen motiveren om een cultuur te creëren waarin het meten van resultaten aan de hand van Google Analytics een tweede natuur is geworden. Het is voor bedrijven inderdaad geen evidentie om na te gaan hoe gebruikers hun webcontent consumeren, en dat is nog zacht uitgedrukt. Bovendien wordt de kwaliteit van data vaker onderschat: professionals gaan aan de slag met Google Analytics, maar dat volstaat eigenlijk niet.  Simo Ahava gaat daarom ook dieper in op  Google Tag Manager, de ijzersterke tool waarmee het mogelijk is om web analytics en digital advertising codes aan websites toe te voegen.”

Dat Bloovi erin slaagt om voor een congres 350 experten samen te krijgen én ook topsprekers kan overtuigen, bewijst hoe sterk dit jonge Oost-Vlaamse bedrijf, dat werd opgericht en wordt geleid door Marnik D’Hoore zich heeft ontwikkeld.