Het Gentse communicatiebureau De Blauwe Peer zet de jubileums van Gent Jazz Festival en Jazz Middelheim extra in de verf. Een nieuw logo en frisse look & feel, vertaald van affiche tot website, zijn de eerste uitingen van de nieuwe stijl.
Tijdens de zomermaanden vinden in Gent en Antwerpen de grootste Belgische jazzfestivals plaats, Gent Jazz Festival en Jazz Middelheim. Om hun respectievelijk 15e en 35e verjaardag extra in de kijker te zetten, ontwierp De Blauwe Peer een kleurrijk design.
Gent Jazz Festival krijgt inhoudelijk een meer en meer eigen programma toegeschreven wat De Blauwe Peer omzette in een nieuwe identiteit. Onder meer het grafische resultaat klonk kennelijk knap genoeg voor een bisnummer, want ook voor de verjaardag van Jazz Middelheim pakte het Gente bureau intussen uit met een sprekende look & feel. Beide festivals staan voor genieten, beleven en ontdekken van bezielde muziek en deze kernwoorden heeft De Blauwe Peer omgezet in het design.
Peter Vandenberghe, zaakvoerder van De Blauwe Peer, is tevreden: “Door de rebranding komt de eigen stijl van beide festivals duidelijker tot uiting en is de differentiatie tussen beiden scherper. We stroomlijnden het concept voor een hele reeks communicatiedragers en voor de website. Daarmee bewijzen we eens te meer dat we van vele markten thuis zijn en de noden van de klanten op een frisse manier kunnen vertalen.”