0F05ACC049214DBF9AC1D505830A4B1B

Blabla Belgium verovert modewereld met Franse statements

BELSELE/SINT-NIKLAAS – ‘Merde’, ‘Oui mais non’, Château migraine’: het is slechts een greep uit de reeks slogans op de kledingstukken van het nieuwe label Blabla Belgium, opgericht door Maxim Suarez en zijn zus Justine. Blabla Belgium wordt, zoals de naam verraadt, ontworpen en geproduceerd in België. Meer bepaald in Belsele, een deelgemeente van Sint-Niklaas. De webshop is het startpunt, maar ook in fysieke winkels wil het merk aanwezig zijn. Bovendien lonkt het buitenland. Om al deze dromen waar te maken houden ze momenteel een crowdfunding campagne via: www.hellocrowd.be/blabla-belgium

Het merk Blabla Belgium maakt t-shirts en sweatshirts met Franse statements bedoeld om mensen hun aandacht te doen trekken en te doen glimlachen. “Onze ouders spraken altijd Frans onder elkaar waardoor we gefascineerd werden door deze taal”, vertelt Maxime Suarez. “Daarnaast is het naar onze mening de taal van de liefde en de passie en dit stemt overeen met onze passie. Het Frans is ook nog eens onlosmakelijk verbonden met mode.”

Respect voor mens en natuur

De kledingstukken zijn ecologisch met respect voor mens en natuur gemaakt en ook de verpakkingen zijn milieuvriendelijk. “Op dit moment bekijken we welke groene logistieke partners mee kunnen gaan in ons verhaal”, gaat Justine verder. “We beseffen dat de modesector één van de grootste vervuilers blijft en de arbeidsomstandigheden hierbij in sommige gevallen niet gerespecteerd worden. We willen met Blabla Belgium daarentegen een milieubewust en menselijk merk zijn. Alles wordt in België ontworpen en gemaakt van organisch katoen.”

Limited editions

“Mijn zus is het creatieve brein, ik ben meer de commerciële kracht”, zegt Maxim. “We houden het label enigszins exclusief. Elk stuk is genummerd en krijgt een certificaat. Het zijn ‘limited editions’. De verkoop verloopt momenteel enkel via onze eigen webshop en in enkele offline boetieks. We voeren promotie via sociale media: daar bevindt zich onze doelgroep. We werken graag samen met influencers ook en gaan hier zelfs zo ver in dat we ze betrekken bij de creatie van onze collectie.”

Crowdfunding campagne

Blabla Belgium houdt nu een crowdfunding campagne via www.hellocrowd.be/blabla-belgium. “De campagne is reeds voor 30% gefinancierd maar we hebben nog een lange weg te gaan. Het opgehaalde geld is bedoeld om een nieuwe collectie te financieren en hierbij onze grip te verstevigen in de sector. Met deze collectie kunnen we meteen naar winkels gaan en fysieke winkelpunten overtuigen van ons merk en onze visie. Als stretch goal hanteren we €10.000. Dit is bedoeld om verder promotie te maken via sociale media. A.d.h.v. selecte communicatie willen we echt een verhaal vertellen en verder gaan dan de meeste merken doen.”