SINT-NIKLAAS – Een warm onthaal, een stijlvolle vergaderzaal en weg met saaie witte muren op je werkplek. Bernice zorgt voor kunst die bij het imago van je bedrijf past. Kunst kan immers het bedrijfsimago danig ondersteunen. Het nichebedrijf Bernice voegde – om zijn roeping waar te maken – nog vijftig kunstwerken toe aan het al rijk gestoffeerde aanbod.
Bernice wil in samenwerking met bedrijven een uitgekozen kunstcollectie extra onder de aandacht brengen van personeel en bezoekers. Je kan kunst huren, kopen of zelfs zonder meer leasen. Bernice bestempelt zichzelf als een kunstuitleenbedrijf. “We promoten het werk van kunstenaars door hun kunst op kantoor of bij je thuis te installeren”, aldus Bernice. “Maar dat is niet alles. Voor onze business klanten hebben we een reeks extra’s klaarliggen die de aandacht voor de kunstwerken op de werkplek versterken. Je wil natuurlijk dat de uitgekozen collectie wordt opgemerkt door je collega’s en bezoekers. Het juiste kunstwerk kiezen is niet zo moeilijk. Bij ons wordt het een interactief gebeuren met onze art-poll, waarbij we collega’s vragen om mee de nieuwe kunstcollectie kiezen.”
Bernice voorziet een cv per uitgekozen kunstenaar. Het document geeft beknopt de nodige informatie over de kunstenaar, zijn of haar opleiding, de gebruikte technieken en de evolutie doorheen zijn/haar oeuvre. Professionele naamplaatjes naast elk kunstwerk geven meer info over het kunstwerk zelf.