IMG_1992 (1)

Beloftevolle F3-racer Amaury Cordeel is nieuwe ambassadeur kledingmerk Black and Gold

TEMSE/SINT-NIKLAAS - Amaury Cordeel is het nieuwe gezicht van het jonge Belgische modemerk Black and Gold. Het 18-jarig talent uit Temse start dit jaar met het Spaanse Campos Racing in het FIA Formula 3 Championship. Zaakvoerders van Black and Gold, Nicolas Maes en Maxim Sion: “Wij zoeken elk jaar opnieuw naar interessante personen welke ons modern casual merk kunnen vertegenwoordigen en met Amaury hebben we weer een correcte en ambitieuze vertegenwoordiger gevonden welke de lijn doortrekt van onze huidige ambassadors zoals Sven & Thibeau Nys, Gunther Levi, Andy Peelman, Celine van Ouytsel, Robert Abigail en Armin van Buuren.”

Amaury Cordeel begon zijn carrière in 2017 en beleefde zijn eerste hoogtepunt in 2018 met een titel in de Spaanse F4. Ondertussen zagen we hem ook winnen in het F4 kampioenschap van de Verenigde Arabische Emiraten, en liet hij van zich horen in de Italiaanse F4, de Asian Winter Series, alvorens naar de Formula Renault Eurocup over te stappen. Dat was een zeer harde en goede leerschool, waardoor de jongeman uit Temse nu klaar is voor de stap naar het FIA Formula 3 kampioenschap. Voor wie niet echt vertrouwd is met autosport: de FIA F3 is de voorlaatste stap richting de F1 en op de erelijst staan onder meer Lewis Hamilton en meer recent Mick Schumacher, Lance Stroll en Lando Norris, de nieuwe F1-sterren.

 

Amaury Cordeel: “Niet toevallig racen wij ook in dezelfde weekends als de F1. Wij rijden maar liefst drie wedstrijden per weekend. Onze kalender bestaat uit zeven meetings, waarvan eigenlijk drie thuiswedstrijden. We starten in Spanje, op de omloop van Barcelona. In de tweede helft van het seizoen bezoeken we Francorchamps in eigen land en Zandvoort in Nederland. Verder staan Paul Ricard (Fra), Spielberg (Oost), Boedapest (Hon) en Austin (VS) op de kalender.”

In totaal zal Amaury het dus 21 maal opnemen tegen de andere jonge talenten uit de racesport. Dit terwijl de teambazen en managers van de F1 meekijken.

Partnership met Black and Gold

Om dit alles mogelijk te maken is er de voorbije winter hard gewerkt om bij enkele regionale partners financiële steun te vinden. Eén van deze sponsors is het Belgische kledingmerk Black and Gold van Nicolas Maes en Maxim Sion, beiden 28 en afkomstig uit Sint-Niklaas.

Ze leerden elkaar kennen op de lagere school en vonden hun inspiratie jaren later tijdens het rondreizen in Latijns-Amerika en de Mexicaanse traditie van ‘Dia de los Muertos’ – een ritueel dat de overledene eert en schedels gebruikt als een weergave van liefde en vreugde. Deze schedel is vandaag dan ook het mooie logo van Black and Gold en staat voor uitbundigheid, passie en energie.

De eerste twee jaren hield Black and Gold zich voornamelijk bezig met het maken van accessoires zoals armbanden. Sinds 2017 werd er effectief kleding ontworpen en vandaag zijn er volledige kledinglijnen met schoenen en accessoires wereldwijd verkrijgbaar.

Amaury Cordeel volgt enkele grote namen, zoals Sven & Thibeau Nys, Gunther Levi, Andy Peelman, Celine van Ouytsel, Robert Abigail en Armin van Buuren, op als ambassadeur van het merk.

De kleding van Black and Gold is verkrijgbaar in verschillende merkwinkels, online en vanaf 1 april ook in een exclusieve pop-up store op de Lippenslaan 212 in Knokke.