Belgische digitale sector verzamelt op Bloovi Battle

bloovikubbRuim 280 mensen die in de digitale sector hun brood verdienen, zullen op 20 augustus aanwezig zijn op het door het Gentse digital agency Bloovi georganiseerde kubbtornooi op de Gentse Blaarmeersen.

Bloovi heeft met “The Battle of the Belgian Digital Scene”, opnieuw een bijzonder origineel netwerkevent opgezet. “Het is de bedoeling om mensen die dagelijks in de onlinewereld actief zijn, zo vlak voor het begin van het ongetwijfeld drukke najaar, in een zomerse en informele sfeer samen te brengen”, legt Marnik D’Hoore, de zaakvoerder van Bloovi uit.

Bloovi doet dat vanaf 18 uur met een kubbtornooi waarvoor 40 bedrijfsteams zich hebben ingeschreven. Bij die teams heel wat bekende namen die ook al regelmatig op onze site zijn aan bod gekomen, zoals Wijs, Bubble Post, Seeq en In The Pocket.

Kubben is een Scandinavisch spel dat de jongste vijf jaar Vlaanderen heeft veroverd als hét relaxed zomerspel, waar zowel mannen als vrouwen, jong en oud, aan kunnen meedoen. In tegenstelling tot petanque heb je geen speciale ondergrond nodig, maar volstaat een grasveld. Kubb is het Zweedse woord voor houten blok en het spel wordt vaak  omschreven als een combinatie van bowling, petanque en schaken.

Zoals pingpongen, dat bij veel digitale bedrijven een bijna dagelijkse bezigheid is binnen de bedrijfsmuren, is ook kubben een spel dat voor sociale interactie zorgt. “Naast de deelnemers van de teams, zullen ook heel wat supporters aanwezig zijn”, zegt Marnik D’hoore nog.  “De verschillende bedrijfsteams worden  bijgestaan door een achterban die hen steunt en aanmoedigt en ondertussen kan genieten van een barbecue. Nadat rond 21 uur de winnaar van de finale bekend zal zijn is het tijd voor een award ceremony en een zwoele netwerkparty.”