Van Laere International, ook bekend als VLI Premium Production Partners, uit Hamme, is een familiebedrijf dat al meer dan 34 jaar garant staat voor een hoge service- en kwaliteitsstandaard in vrijetijdskleding, werk- en promotiekleding. Dankzij jarenlange ervaring op het terrein en een constante zoektocht naar verbetering heeft VLI een toppositie verworven binnen zijn sector. HEROCK®, het jongste merk van VLI Premium Production Partner, heeft in 2014 een grote stap voorwaarts gezet in het veroveren van de Europese markt van werkkkleding. Een ongeziene deal samen met de Ierse bouwgroep Grafton Group plc, zorgde in 2014 voor 250 extra shop-in-shop installaties in Groot-Brittannië. In 2015 zullen er nog eens 200 bijkomen, in het totaal goed voor meer dan 2 kilometer showroom.
Grafton was op zoek naar een partner met een nieuwe, frisse productlijn waarmee ze het verschil konden maken in de nog steeds groeiende workwear-markt. Deze partner hebben ze volgens Phil Walford, categorie Manager bij GMGB, gevonden met HEROCK®.
“HEROCK® zorgt niet alleen voor een unieke shopervaring in de winkel zelf, maar zorgt ook voor een ‘state of the art’ werkkledingcollectie die eigentijds en kwalitatief is. De werkman vindt zijn gading en kan zich van kop tot teen aankleden dankzij het winkelconcept. Bovendien heeft HEROCK® een agressieve marketingstrategie en is het merk een gekende sponsor binnen de motosport, autosport, wielrennen, …” bevestigt Phil Walford.
2015 zal een belangrijk jaar worden voor HEROCK® aangezien er net belangrijke deals zijn afgerond met gekende teams binnen de formule 1 en moto GP. Wie deze teams zijn, wordt nog later dit seizoen bekend gemaakt. Het is vooral door deze aanpak dat het bedrijf uit Hamme de Grafton Group kon overtuigen van hun merk, zodat een deal werd gesloten voor de volgende vijf jaar.
VLI is zeer enthousiast over de samenwerking met Grafton en hoopt nog andere ketens binnen de Europese distributiemarkt op dezelfde manier te overtuigen. Laurent Van Laere, Sales en Marketing verantwoordelijke van Herock motiveert: “Dit contract is een belangrijke stap in onze Europese expansiestrategie. De Grafton groep heeft nog nooit een nationale ‘rollout’ gedaan en gelooft volop in HEROCK®. Ze gebruiken dit pilootproject om in de toekomst nog andere productgroepen nationaal uit te rollen over heel hun distributienetwerk, daarenboven zijn ze niet enkel actief in UK en Ierland, maar zijn ze ook op overnamepad in andere Europese landen,waaronder ook België. Dit bewijst dat we als Belgisch merk een grote impact hebben op de Europese werkkledingindustrie en opent deuren naar andere groeperingen.” Er is wel nog veel werk aan de winkel en de ogen zijn nu volop gericht op Duitsland, de motor van Europa, ook voor werkkleding volgens Laurent Van Laere. “We hebben net 4 nieuwe verkopers aangetrokken, maar we zoeken nog steeds naar een sterke verkoper voor de Vlaamse markt. In Wallonië zijn we marktleider, maar in Vlaanderen hebben we nog een lange weg voor de boeg.”