Profacts werd opgericht in 2006, vlak voor de financiële crisis van 2007-2009 en de economische stagnatie die erop volgde. Toch slaagde het bedrijf uit Eke erin om de afgelopen 8 jaar telkens gemiddeld met meer dan 50% te groeien. en ondertussen een kleine dertig medewerkers aan de slag te hebben.
Oprichters en Managing Partners, Timothy Desmet en Stijn De Rammelaere, zijn ervan overtuigd dat de groei voornamelijk te danken is aan de doorgedreven focus op de kwaliteit van dienstverlening: “Bij Profacts zijn we pas tevreden als onze klanten een wow-gevoel hebben. Onze belangrijkste bedrijfswaarde is dan ook customer delight en niet zomaar customer satisfaction. We leggen de lat bij onze medewerkers hiervoor zeer hoog.”
Profacts en Space hebben nu zilver gehaald op de FIPP Insight Awards 2015, die dit jaar uitgereikt werden in Amsterdam. FIPP is een wereldwijde media-associatie bestaande uit meer dan 700 leden uit meer dan 50 landen. FIPP organiseert elk jaar de Insight Awards (voorheen de Research Awards) voor het beste marktonderzoek dat de effectiviteit van advertenties aantoont.
Naast wereldwijde mediaspelers zoals Condé Nast (Spanje), Axel Springer (Duitsland) en Immediate Media (UK), won ook marktonderzoek door Profacts in opdracht van Space, het grootste Belgische media-agentschap, een zilveren award.
De jury, bij monde van Guy Consterdine, FIPP’s insight consultant, zei: “Deze studie was zeer informatief, niet in het minst omdat ze aantoont hoe een mediabureau naar magazines en diens plaats tussen de andere media kijkt. Pulsar 2.a verdeelt de ‘consumer journey’ in drie etappes: ‘discover’, ‘engage’ en ‘act’. Uit de resultaten blijkt dat magazinemedia een waardevolle rol in elk van deze drie etappes spelen en dat vind ik een bemoedigende vaststelling, zeker omdat ze niet van een uitgever komt.”