GENT/ASSE – Wereldspeler Global Sports Commerce neemt een belang in BrightBoard, het Belgische bedrijf achter de ledschermen van de Ghelamco Arena en rond heel wat Belgische voetbalvelden. BrightBoard, dat ook actief is op de markt van retail en buitenreclame, krijgt dankzij het partnership de slagkracht om zijn innovatieve oplossingen verder te ontwikkelen in Europa.
Elk weekend worden de schermen van BrightBoard door honderdduizenden ogen gezien in tal van sporten. Het bedrijf groeide zelfs uit tot officiële led-partner van de Rode Duivels. Daarnaast is Brightboard wereldwijd marktleider als schermenleverancier voor meetings in de paardensport. De schermen worden geassembleerd en geprogrammeerd in Asse, van waaruit de medewerkers ze ter plaatse gaan installeren en ondersteunen op events in bijvoorbeeld Doha, Hong Kong, Miami, Monte Carlo en vele andere.
Ook buiten de sport
BrightBoard breidde zijn activiteiten in 2013 ook uit buiten de sport en ontwikkelde als antwoord op de stijgende vraag ook producten voor winkels, retail en ‘out of home advertising’. De schermen hangen bijvoorbeeld aan de gevels van BMW-garages en worden verwerkt in reclametotems. Merken als Media Markt, Hubo, Skoda, Dewez en Delhaize zijn klant.
Internationale aandeelhouder
Oprichters Birgen Wyns en Wim De Smedt blijven als zaakvoerder de lijnen uitzetten en breiden hun vaste team van vijftien medewerkers uit, met het oog op verdere Europese groei. Nu Global Sports Commerce via de Britse dochtermaatschappij Techfront UK een participatie neemt, kan Brightboard meer innovatieve toepassingen ontwikkelen en nieuwe, internationale markten aanboren.
“De timing was perfect om ons aan te sluiten bij een wereldwijde groep om samen met hun expertise en eigen productontwikkeling aan onze klanten de laatste technologische innovaties van morgen te kunnen blijven aanbieden. Het is immers onze absolute doelstelling om “innovators in LED” te blijven. Niet alleen de manier waarop wij shoppen zal drastisch wijzigen, ook de manier van communiceren met klanten zal ingrijpend veranderen. Zo zal tegen 2020 maar liefst 80% van visuele communicatie gebeuren via bewegende beelden”, vertellen de zaakvoerders.
Europese voetafdruk vergroten
Global Sports Commerce vergroot via dit strategisch belang in BrightBoard zijn Europese voetafdruk in het leveren van digitale oplossingen voor sportlocaties. GSC heeft kantoren in zestien landen maar is wereldwijd actief, met hoofdkantoor in Singapore.
Muralidharan, CEO van Global Sports Commerce: “Dankzij hun aanvulling hebben we de kans om onze aanwezigheid op de Europese markt te consolideren en uit te breiden. Hierdoor krijgen we een diepere marktpenetratie in sport en creëren we nieuwe opportuniteiten binnen de retailsector en de out of home markt.”