In april 2020 verwierf LCL zijn vierde datacenterlocatie in Huizingen dankzij een partnerschap met Atos en in juni 2021 nam het datacenterbedrijf het datacenter van ENGIE Solutions te Gembloux over. Men kan dus echt wel spreken van ambitieuze groei. Corlùy zal als commercieel directeur de verdere groei van LCL bevorderen.
Krachten bundelen en toegevoegde waarde bieden
In zijn 28 jaar lange carrière, heeft Corlùy marketing en sales altijd als één geheel beschouwd. Dat is nu niet anders. Corlùy legt uit: “Je kan beide componenten niet los van elkaar beschouwen. Marketing en sales zijn complementair en horen elkaar altijd te versterken. Concreet wil ik bij LCL onder andere een meer sectorgerichte aanpak ontwikkelen. Op die manier kunnen we sneller inspelen op de noden van de markt en diensten op maat uitwerken in functie van de dagelijkse realiteit van elke klant. Deze proactieve benadering zorgt ervoor dat we de klant beter kunnen ondersteunen. Zo helpen we hem om de beste beslissingen te nemen voor zijn bedrijf.”
“Bovendien zorgt LCL als Belgische datacenterspecialist voor een grote toegevoegde waarde voor de klant”, zegt Corlùy vastberaden. “Ik ben er steevast van overtuigd dat de lokale focus van LCL ook een kracht is. De nabijheid van de klant en de lokale controle over zijn gegevens, gecombineerd met onze servicegarantie, optimale beveiliging en flexibiliteit, vormen een grote troef.”
Klantgerichtheid en professionaliteit van LCL
Corlùy is zeer tevreden over zijn eerste dagen bij LCL. “Er heerst een professionele en zeer klantgerichte sfeer binnen LCL”, zegt hij. “Sinds mijn eerste werkdag viel het me op dat de medewerkers bij alles betrokken worden. Dat bevordert de teamsfeer enorm. Daarnaast is er een grote bereidwilligheid om de klant optimaal te helpen. Je merkt meteen dat iedereen zijn uiterste best doet om zijn steentje bij te dragen aan het succes van onze klanten en de groei van ons bedrijf. Dat is gewoonweg geweldig!”
Achtergrondinformatie
Corlùy heeft meer dan 20 jaar ervaring in management. Na 16 jaar in verschillende business development, marketing- en strategiefuncties bij Proximus te hebben gewerkt, was hij 9 jaar lang aan de slag bij Agoria. Eerst werkte hij er als directeur voor de ICT-sector en daarna als commercieel directeur van de hele organisatie. Daarnaast was hij als bestuurder ook zeer actief in verschillende ICT-gerelateerde organisaties.
Ondertussen is Corlùy 53 jaar. Dat ziet LCL als een meerwaarde voor het bedrijf. Laurens van Reijen, Managing Director van LCL: “We hechten bij LCL veel belang aan ervaring bij onze medewerkers. Dankzij de aanwerving van Baudouin Corlùy als 50-plusser, halen we jarenlange ervaring en expertise in huis. Dit zal ons helpen om onze groei in de komende jaren verder te zetten.”