De economie draait meer en en meer online. En e-commerce rukt niet alleen op in de consumentenwereld. “Business-to-business e-commerce zal in de toekomst fel groeien en een doorslaggevende rol spelen in de manier waarop bedrijven onderling zaken doen. Op deze trend willen we anticiperen met bAUCTION.” vertelt Lien Desmet, samen met Xavier Dekeyster bezieler van dit nieuwe online platform, dat zich vanuit Harelbeke over alle provinciegrenzen heen profileert als exclusieve online marktplaats voor bedrijven.
In 2014 deed onderzoeks- en adviesbureau Frost & Sullivan research naar de tien opkomende industrieën op basis van 4 factoren: aantrekkelijkheid van de markt, mogelijkheid om hun industrie te verstoren, de zekerheid van toekomstige activiteiten en de mate van innovatie. Hierbij kregen business-to-business en retail e-commerce de hoogste score.
Het totaalbedrag van de wereldwijde BéB onlineverkoop zal in 2020 oplopen tot 6,7 biljoen dollar. Dit komt overeen met 27% van de totale B2B verkoop die tegen 2020 goed is voor 25 biljoen dollar. De 2 grootmachten China en de VS gaan met het grootste aandeel lopen, respectievelijk 2,1 en 1,9 biljoen dollar. “bAUCTION zal profiteren van het gegeven dat Europa op dit vlak nét iets minder snel evolueert. Nù is het moment om deze markt te claimen en professionele aan- en verkopers zoals fabrikanten, groothandels en retailers een oplossing aan te reiken om elkaar sneller te vinden.” zegt Desmet vastberaden.
“Heel wat bedrijven worstelen met de snelle evolutie van de markt en de wijzigende klantrelaties waarbij de klant de controle overneemt. Hoe ga je als bedrijf om met een markt die plots sneller beweegt dan jouw organisatie? Je gaat op zoek naar nieuwe oplossingen want we doen geen zaken meer zoals vroeger. bAUCTION grijpt die opportuniteit en biedt bedrijven met haar online marktplaats een makkelijk, snel en veilig antwoord. We zien heel wat mogelijkheden in de toekomst, maar blijven met beide voeten op de grond. Eerst luisteren naar de gebruikers, bijsturen op basis van hun noden en inspelen op hun verwachtingen.” licht Dekeyster toe.
“We bieden bedrijven ook een veilige oplossing om de transactie te doen, want het kan over grote bedragen gaan. Zo krijgt de verkoper pas zijn geld nadat de koper zijn goederen ontvangt. Maximale veiligheid, optimale gebruiksvriendelijkheid en een persoonlijke aanpak zijn onze pijlers” vult Desmet aan.
“Onze sterkte als team zit in onze complementariteit, we vullen elkaar perfect aan. Ik heb geen kaas gegeten van de technische kant waarvoor ik 100% op Xavier’s expertise vertrouw. Anderzijds is mijn ervaring op vlak van sales, marketing en communicatie een mooie aanvulling op de capaciteiten van Xavier.” verduidelijkt Desmet die haar eerste stappen zet in het ondernemerschap.
Registreren kan gratis voor wie eenbedrijf vertegenwordigt. Tijdens E-shop Expo in Brussel spreken Lien Desmet en Xavier op 19 maart over disruptie en hoe bAUCTION inspeelt op de kracht van platformen. [