basware

Basware en AcceptEmail digitaliseert factureren en betalingen

AcceptEmail (van origine Nederlands en met een Benelux-strategie) en Basware (van origine Fins met filiaal in Aalst) zijn een samenwerking aangegaan. Daardoor zijn bedrijven nu in staat om, naast hun B2B- en B2G-facturen, ook digitale betaalverzoeken naar kleine bedrijven en consumenten te verzenden. Met AcceptEmail ontvangen consumenten een digitaal bericht – mail, SMS, social of online – met een betaalverzoek dat met een paar muisklikken kan worden voldaan zonder eerst in te loggen of zich te registreren.

Dany De Budt, country manager van Basware, heeft het over een groot voordeel voor de gebruikers: Door de samenwerking met AcceptEmail kan Basware alle B2B-, B2G- én B2C-facturen voor zijn klanten kanaliseren”, aldus De Budt. “Een ideale oplossing voor bedrijven die zowel in de consumenten- als zakelijke markt actief zijn. Zo kunnen de divisies Financial Services en Insurance Services van Mercedes-Benz door het partnerschap voortaan alle facturen in het juiste formaat vanuit een omgeving naar hun klanten sturen. In het geval van Mercedes-Benz zullen autorijders digitale betalingsverzoeken met de voornaamste factuurgegevens, inclusief een betaalbanner, ontvangen. Het bedrag, factuurnummer, de vervaldatum, de begunstigde en een omschrijving zijn overzichtelijk en veilig opgenomen in deze banner. Bij het aanklikken van de betaalknop wordt de consument naar de vertrouwde bankomgeving gestuurd en hoeft hij slechts de betaling te autoriseren. Met deze ‘one click payment’ vinden betalingen sneller plaats, verbetert het werkkapitaal van de leverancier, is debiteurenmatching eenvoudig, wordt de DSO geminimaliseerd en behoren foutieve of te late betalingen tot het verleden. Daar bovenop zullen bedrijven zoals Mercedes-Benz in staat zijn de betalingsstatus van hun klanten real-time te volgen. Facturatie- en servicepersoneel kan zo nagaan of het digitale betalingsverzoek is ontvangen, geopend en uiteindelijk is voldaan.”

Peter Kwakernaak, ceo van AcceptEmail: We zijn trots op dit partnership. Zowel Basware als AcceptEmail zijn marktleiders in hun vakgebied. We hebben beiden een focus op A-merken met een internationale footprint en delen dezelfde missie: het ontzorgen van bedrijven bij digitaal factureren en betalen en het creëren van een frictieloze gebruikerservaring voor hun klanten.” Dany De Budt besluit: Voorheen moesten we vooral ‘nee’ verkopen als potentiële klanten ons vroegen of we ook B2C-facturen voor hen konden verzorgen. Het partnerschap met AcceptEmail brengt hier nu verandering en we kunnen nu ‘360 graden’ factureren. Branches zoals verzekeraars, telecombedrijven en energieleveranciers die zowel B2B- als B2C- als B2(Small)B-klanten hebben, bieden door het partnerschap een enorm potentieel voor Basware.”