De grootste uitdaging was om AXI naar voren te schuiven als één sterke speler. Uit stakeholder interviews en een concurrentie-analyse bleek dat de vier merken samen reeds een sterke positie als end-to-end IT-partner hadden, maar dat zowel hun identiteit als hun aanbod nogal versplinterd was. “Op basis van de analyse wilden we het allround karakter van AXI en het innovatieve karakter van LoQutus, Ground lion en Elegio behouden, en ons zo herpositioneren in de markt”, aldus Joachim Vandenbrande, Director Marketing, Innovation & Technology bij AXI.
“Omdat we harde keuzes moesten maken op het gebied van merkarchitectuur en vanuit het perspectief van hun klant wilden denken, wilden we ons voorstel onderbouwen met gedegen marktonderzoek”, vertelt Ewaut Van Gerrewey, Strategist bij Duke & Grace. In opdracht van Duke & Grace voerde iVox een marktonderzoek uit, waarbij zowel de merkbekendheid als de verwachtingen ten opzichte van een IT partner bevraagd werden bij de doelgroep.
AXI in een nieuwe jasje
Op basis van intern en extern onderzoek werd de identiteit van AXI volledig vernieuwd, zodat alle medewerkers zich kunnen identificeren met het nieuwe merk en de klanten een duidelijk aanspreekpunt hebben. Daarom stak Duke & Grace AXI nog in een nieuw jasje met een nieuw logo, tagline en huisstijl. Het resultaat kan je bekijken op www.axi.be.
Duke & Grace is een fullservicebureau waar creativiteit, strategie en technologie centraal staan. In de kantoren in Gent en Brussel werken 110 toekomstgerichte experts samen in gespecialiseerde studio’s en multidisciplinaire klantenteams. Duke & Grace stoomt merken en bedrijven klaar voor de toekomst met strategisch advies, de ontwikkeling van digitale platformen, creatieve campagnes en marketing.