Het digital marketing agency Authority uit Oudenaarde zet volop in op de rendabiliteit van de digitale marketing. “Klanten hebben niets aan mooie woorden”, zegt Client Project Manager San Meuleman. “Digitale marketing moet opbrengen. Zo eenvoudig is het. Authority weet met deze aanpak steeds meer klanten te overtuigen, waaronder ook het Roeselaarse bedrijf Nanopixel.
Dat bedrijf, opgericht door Dietrich De Blander (links op de foto samen met developper Kim Note) en Eline Taelman, gelooft sterk in virtual reality als de tool bij uitstek om de eindklant intensief persoonlijk benaderen. “Wereldwijd en bij ons schakelen ondernemingen steeds vaker virtual reality in hun bedrijfsprocessen in”, zegt Dietrich De Blander. “Ondernemingen zoals QuickStep, Renson, Bostoen en Matexi maken er bijvoorbeeld al volop gebruik van in hun verkoopprocessen want zo bieden ze eindklanten een ultieme customer experience, zodat ze het eindresultaat kunnen zien om op basis hiervan al dan niet tot een aankoop over te gaan. De interactieve virtual reality tools versnellen en vereenvoudigen het keuzebeslissingsproces van de consument. gaan. De interactieve VR tools versnellen en vereenvoudigen het keuze en beslissingsproces van de consument.”
De combinatie van high-end computergraphics, fotorealistische beelden en de laatste nieuwe hardware creëert 3D werelden met een zeer hoog realiteitsgehalte. Nanopixel ziet het als zijn taak om de waarde van virtual reality voor elk bedrijf in elke sector aan te tonen.
“Met onze technologie kunnen marketeers en verkopers veel beter hun productgamma tot hun recht laten komen, plaatsgebrek in de showroom opvangen of het inlevingsvermogen van de klant stimuleren”, besluit Eline Taelman.
“Diverse voorbeelden uit het buitenland bewijzen de positieve impact van deze tools op de verkoopcijfers”, zegt San Meuleman. “We zijn dan ook verheugd dat we met onze digitale marketingtechnieken Nanopixel, dat ook internationale ambities heeft en tegen eind dit jaar al een vijfentwintigtal medewerkers zal hebben, mee op de kaart kunnen zetten.”