Audiospecialist uit Ronse werft eigen team aan voor Nederlandse markt

bingebingebingeHOMHouse of Music uit Ronse ontwikkelt, produceert en verkoopt audioproducten voor het grote publiek, die bestemd zijn voor de Europese markt en in het bijzonder voor de Benelux. Het bedrijf, dat onder leiding staat van Michaël Bingéen Kristof Van Hoorebeke, is gespecialiseerd in luidsprekersystemen en audioverdeelsystemen, die op de markt worden gebracht onder de eigen merknaam Art Sound, en in projecten op maat.

“We letten er ook goed op dat we het vaak van alle betekenis uitgeholde woord “service” ook letterlijk blijven toepassen”, zegt Michaël Bingé. “Totaaloplossingen bieden is één van onze troeven. Daarom zijn we niet enkel actief met Art of Sound, maar vervullen we ook de rol van exclusief verdeler van diverse andere bekende merken. Dankzij ons ruime productassortiment hebben we voor alle dealers een uniek aanspreekpunt kunnen uitbouwen, een echt “one stop shopping point” rond klank en beleving.”

House of Music en nevenbedrijf House of Accessories, dat focust op de verdeling van A-merken rond mobile devices, headsets, en multimediaproducten, zullen voortaan ook sterker aanwezig zijn in Nederland. Zo zal House of Music nu ook bij onze noorderburen instaan voor de verdeling van VOCO, de Amerikaanse speler die klank en beeld draadloos in de huizen rondstuurt, van Sangean  radio’s en van hifimerk Canton.

House of Accessories zal dan weer het gerenommeerde merk Cellular Line in Nederland verdelen net als het Italiaanse Tetrax, dat handige fixatiemogelijkheden aanbiedt, bijvoorbeeld voor in de auto. “We blijven dus focussen op een aanbod dat rekening houdt met de verschillende segmenten binnen de markt. Daarbij willen we alleen toegevoegde waarde bieden voor de klanten. Het is niet in de eerste plaats onze bedoeling om snel snel omzet te halen. Een dergelijk kortetermijndenken is geen goede basis om een stevige business uit te bouwen”, Michael Bingé nog. “We mikken op persoonlijke relaties met de klanten en op advies waar die klanten echt iets aan hebben. Vandaar dat we nu gestart zijn met een eigen team van vier mensen, onder leiding van Marco Rietdijk, om in Nederland dezelfde hoge servicegraad te kunnen garanderen als in België.”