RUPELMONDE – Dit jaar bestaat Panasonic 100 jaar, en dat viert batterijentak Panasonic Energy met een grote imagocampagne. Bureaus over de hele wereld pitchten hun creatiefste concept. Strategisch b2b-marketingbureau ARK Communicatie haalde de opdracht binnen met haar ‘Bring Magic Alive’-campagne. Onder die magische paraplu lanceren ARK Communicatie en Panasonic Energy Europe nu een samenwerking met het wereldbefaamde Cirque du Soleil.
De campagne van batterijenproducent Panasonic Batteries moest zowel mensen inspireren als het imago versterken en de merkbekendheid vergroten. ARK Communicatie muntte uit met een allesomvattend voorstel dat inspeelt op de verbeelding van de consument. De imagocampagne is niet de eerste samenwerking van ARK Communicatie en Panasonic Batteries: de twee sloegen eerder de handen in elkaar voor een wedstrijd rond Spider-Man en Angry Birds. Voor Panasonic’s herlaadbare batterijenmerk ‘Eneloop’ zette ARK Communicatie in 2017 ook een internationale expeditie op touw.
Co-branding met Cirque du Soleil
Als deel van de drie jaar lopende ‘Bring Magic Alive’-campagne, brengt Panasonic Energy Europe de magie dit jaar tot leven in een unieke co-branding met Cirque du Soleil. Via een online wedstrijd – waarvoor ARK Communicatie de systematiek en website volledig ontwierp en programmeerde – gaat het batterijenmerk op zoek naar de deelnemer die de populairste op Cirque du Soleil geïnspireerde show samenstelt. Wie het grootste publiek strikt tussen 13 juni en 28 augustus, wint een trip voor twee naar Montreal (Canada) waar zowel een bezoek wacht aan het hoofdkwartier van Cirque du Soleil als aan haar nieuwste show ‘Corteo’.
Exclusief beeld- en POS-materiaal
Op de website zijn exclusieve beelden te zien van spectaculaire Cirque du Soleil-acts. Die acts kunnen deelnemers ‘kopen’ met de punten die ze verdienen als ze toeschouwers lokken. Om extra participanten aan te trekken voorziet ARK Communicatie een online SEA-campagne en zorgt Panasonic voor een push op de fysieke winkelpunten: in meer dan 30 Europese landen geven Cirque du Soleil-personages extra energie op kleurrijk gebrand POS-materiaal.