Foto1

App voor jobstudenten en flexijobbers trekt de grens over

GENT – Nowjobs, de mobiele app voor jobstudenten en flexijobbers, zet de stap naar Nederland. Daarmee introduceert het bedrijf zijn innovatieve oplossingen voor bijverdieners in retail en horeca voor het eerst over de grens. Nowjobs is actief in België sinds 2017 en realiseerde een groei van 417% tegenover vorig jaar. “Een uitbreiding naar Nederland is een logische stap in ons groeiproces”, klinkt het bij Nowjobs.

Nowjobs heeft een internationale ambitie en breidt uit naar ons buurland. Het bedrijf ontplooit de activiteiten vanaf de Nederlandse stad Utrecht onder leiding van Reinier Vastenburg. “In België kent de applicatie een mooie groei en wordt het zeer positief ontvangen door bedrijven die op zoek gaan naar oplossingen voor dringende en tijdelijke personeel, een uitbreiding naar de Nederlandse markt is een logische volgende stap”, zegt Peter Ingelbrecht, General Manager Nowjobs.

“Nederland beschikt over een veel grotere studentenmarkt dan ons land. Die markt wordt nog hoofdzakelijk door traditionele spelers bediend, terwijl het zoeken naar een bijbaan gelijkaardig verloopt als in België. Vanaf vandaag is onze applicatie ook daar beschikbaar voor jobstudenten en reguliere bijverdieners.”

Groei

Nowjobs nam een stevige start in het voorjaar van 2017 vanuit Gent. Ondertussen telt de app 166.000 bijverdieners en 6880 bedrijven. Het bedrijf groeit ontzettend hard in België en stelt maandelijks een goede 9.000 mensen te werk. In 2018 had Nowjobs een omzet van vijf miljoen euro. Momenteel telt de omzet van 2019 al 25 miljoen euro, wat een vervijfvoudiging betekent in slechts 8 maanden. Nowjobs maakt deel uit van Accent Jobs en House of HR.

Applicatie

Nowjobs is een mobiele applicatie waarbij flexijobbers, jobstudenten en andere bijverdieners op een gemakkelijke manier een job kunnen zoeken. Door te swipen kan de werknemer kiezen welke job hij wel of niet wil doen. Aan de andere kant zitten bedrijven uit verschillende sectoren die op zoek gaan naar werknemers die ze snel kunnen inschakelen. Die bedrijven komen vooral uit de horeca, maar ook de retailsector is meer en meer vragende partij. De kracht van de app zit in het feit dat de werkgever medewerkers kan aanwerven voor een heel korte periode en dus op die manier gemakkelijk en snel drukke periodes kan opvangen.