LIEVEGEM – De Dippa!, een aperitiefconcept dat door Stockmanverstraete geconcipieerd werd tijdens een 3-jarige samenwerking met Ter Beke, haalde de finale selectie van 64 meest innovatieve producten van 2019 op de grootste Food & Drinks vakbeurs ter wereld. Dippa! werd eind 2018 exclusief gelanceerd bij Delhaize onder het merk Come a Casa en zal ook dit jaar in de retail beschikbaar zijn rond de feestdagen. Ter Beke introduceert het concept nu ook in andere landen.
Dippa! is 1 van de innovatieve concepten die ontwikkeld werden tijdens ideation sessies met een internationaal team van voedingsexperten en chefs. Dippa! is een lasagna dip gemaakt van heerlijke lasagnettes in een bolognaise saus, afgewerkt met een kaaslaagje omringd door een broodring. Even samen in de oven opwarmen en in no time tover je een lekker apertiefhapje op tafel om te delen onder de vrienden.
Trend barometer
Afgelopen week werd Dippa!, samen met 63 andere producten, verkozen tot meest innovatie product van 2019. Dit gebeurde op de grootste Food & Drinks vakbeurs ter wereld genaamd Anuga in Keulen. 7.500 standhouders van 106 landen namen deel. De Anuga Taste Innovation Show heeft een belangrijke functie als trend barometer voor de food industrie. Een jury van internationale vakjournalisten en marktonderzoekers selecteerden uit meer dan 2.250 producten de meest innovatieve concepten van het jaar.
Met de hulp van Stockmanverstraete
De Dippa! kwam tot stand tijdens een drie jaar durende samenwerking rond innovatie tussen de ‘ready meals’-afdeling van Ter Beke en Stockmanverstraete. Dit strategiebureau stoomt merken en bedrijven klaar voor de toekomst. Dit doen ze aan de hand van innovatieprocessen, ideation sessions, strategische herpositioneringstrajecten en onderbouwde marketingplannen. Het bureau wordt geleid door een vrouwelijk duo ondernemers die hun plaats op C-level verdienden door hun toewijding, kennis van zaken en jarenlange ervaring in diverse sectoren zoals de food, fashion, gaming, banking en retail.