5c07d075e03e4da16022c42d_IMG_1947

Ambassadeurs investeren 100.000 euro in competitief gameplatform Kayzr

GENT – Kayzr is een online platform voor gamers dat opgericht is in 2016 door Freek Borghgraef en Joris De Koninck. Hun missie bestaat erin om esports, het competitief gamen, toegankelijker te maken en kansen te creëren voor elke gamer. Met de hulp van WinWinner heeft Kayzr in totaal een bedrag van €100.000 opgehaald bij zijn ambassadeurs. Het jonge bedrijf heeft namelijk grote plannen…

Vroeger waren het enkel de allerbeste gamers die in de prijzen vielen, maar dankzij Kayzr kunnen gamers van elk niveau deelnemen aan wedstrijden. Ze zorgen ervoor dat gamers het tegen andere gamers van een gelijkaardig niveau kunnen opnemen. Kayzr verbindt gamers, voorziet een rankingsysteem én iedereen wordt beloond in de vorm van een virtual currency. Deze ‘Kayzr Coins’ kunnen gebruikers dan uitgeven in een webshop waar allerlei prijzen van partners zoals Unilever, Sennheiser en Game Mania worden aangeboden.

Meer dan een gaming platform

Naast het online platform, organiseren ze ook de Kayzr League die live wordt uitgezonden op Twitch, een streamingplatform van Amazon waar 120.000 unieke kijkers uit de Benelux het toernooi op de voet volgen.‍ Ten slotte denkt Kayzr ook mee met bedrijven om concepten te organiseren in functie van de doelgroep die het bedrijf wil bereiken via esports. Gamers zijn namelijk een moeilijk te bereiken doelgroep, ze kijken zelden tv en hebben vaak adblockers geïnstalleerd om niet gestoord te worden tijdens het gamen. Kayzr maakt het voor bedrijven mogelijk om de gamers toch te kunnen bereiken. Denk maar aan een recruitment bureau dat op zoek is naar IT-talenten.

Professionele en exponentiële groei

Joris en Freek hebben heel wat groeiplannen voor ogen, één van de primaire doelstellingen is het uitbreiden van de userbase. Momenteel kan kayzr rekenen op 45.000 actieve gebruikers. Door een breder publiek aan te spreken willen ze dit aantal opkrikken tot 350.000. De eerste stappen voor deze groei worden genomen door een vast kantoor in Nederland op te richten, dit moet de expansie naar Europa faciliteren.

Ook de uitzendingen van de Kayzr League wil het bedrijf ook naar een hoger niveau tillen. Als laatste willen ze het online platform ook ‘sterker’ maken met meer serverruimte. Om deze groeiplannen op korte termijn te verwezenlijken hadden de oprichters van Kayzr nood aan extra financiering.

Op zoek naar extra finanaciering

Naast een publieke campagne via WinWinner werd er ook een Ambassador Night georganiseerd om de potentiële investeerders de groeiplannen van Kayzr voor te stellen. Joris was alvast tevreden: “Dit investeerdersevent georganiseerd door WinWinner zorgde ervoor dat we op een informele manier onze toekomstplannen uit de doeken konden doen, adviseurs en experts aan het woord konden laten en alle vragen konden beantwoorden”.

Na afloop werden er 5 winwinleningen geregistreerd, die samen goed waren voor een bedrag van €45.000. In combinatie met de publieke campagne kon het bedrijf zo €100.000 financiering ophalen.