Al meer dan 7.000 kenniswerkers gebruiken tijdsbeheertool FunkyTime

123funkyFunkyDev uit Zottegem is een start-up die met FunkyTime een cloudproduct ontwikkelde dat ondernemers en zelfstandigen moet helpen om beter hun tijd te beheren. Architectenkantoren, ingenieursbureaus, consultancy organisaties, IT-bedrijven, fiscaal adviseurs, design agencies, … het zijn allemaal groepen van professionals die hun meerwaarde realiseren dankzij hun hersenen, computer, smartphone en auto. “Tijd is hun meest kritische resource”, zegt ontwikkelaar Joris Debonnet. “In FunkyTime kunnen zij online de tijd registreren die ze tijdens de dag aan verschillende projecten besteden. Dat maakt de maandelijkse facturatie een stuk eenvoudiger en reduceert oeverloze discussies over de tijdsbesteding.”

Hoewel het bedrijf nog geen echte makeringinspanningen deed, registreeden zich in België, Nederland en Frankrijk  toch al meer dan 7.000 mensen om het programma te gebruiken. Volgens managing partner Jan Lagast neemt dat aantal nog dagelijks toe, zeker omdat nu ook een Duitse versie beschikbaar is. “Voor solisten en freelancers”, zegt hij, “is er een gratis versie. Net iets meer mogelijkheden krijgen ze voor 10 euro per maand via de ProPackversie.  Voor partnerships van zelfstandigen en kantoren tot een dertigtal medewerkers is er voor 30 euro per maand een OrgPackversie die het mogelijk maakt om projecten te delen en de tijd van alle medewerkers te bundelen.”

Architectenkantoren en studiebureaus maken het vaakst gebruik van de Organization Pack maar alle bedrijven die kenniswerk verrichten voor verschillende klanten en ook marketingafdelingen van grote ondernemingen die hun mensen en freelancers beter willen beheren, hebben volgens Joris Debonnet baat bij het programma.

De komende maanden zal FunkyDev samenwerken met enkele co-creatiepartners een backoffice-omgeving uit te werken voor bedrijven die meer analyses willen maken en een grote groep interne medewerkers en externe freelancers willen inkoppelen voor een vlotte maandelijkse administratie en werk-opvolging. Het bedrijf is er immers van overtuigd dat in het bijzonder kleine tot middelgrote teams baat hebben bij het gebruik van FunkyTime: het cloudproduct helpt immers enorm om het overzicht te bewaren over een groot aantal projecten dat over meerdere medewerkers verdeeld wordt en aangezien steeds meer projectmatig wordt gewerkt is daar ook een steeds grotere nood aan.

“We zoeken nog naar bedrijven bedrijven die mee willen stappen in dit co-creatieproject ”, besluit Jan Lagast.