thumbnail_Qlevr_2

AeroSleep nv wordt QLEVR en neemt het Nederlandse Puckababy over

AALST – AeroSleep nv uit Aalst neemt het Nederlandse Puckababy bv over. Gelijktijdig met de overname wordt ook de nieuwe groepsnaam QLEVR gelanceerd. QLEVR huisvest de merken AeroSleep, Puckababy en AeroMoov. De merken behouden elk hun eigen identiteit.

QLEVR (tot voor kort gekend als AeroSleep nv) is een toonaangevende merkengroep in de babysector met hoofdzetel in Aalst. Het bedrijf bestaat dit jaar 20 jaar en is met de merken AeroSleep en AeroMoov actief in meer dan 15 landen. QLEVR is gespecialiseerd in innovatieve slaap-en reisproducten voor de allerkleinsten. Het bedrijf wordt gerund door een team van jonge ouders en maakt er een punt van ethisch te ondernemen.  Enkel duurzame producten die uitgebreid wetenschappelijk getest zijn en tegemoet komen aan reële behoeften van de consument worden gevoerd. Het bedrijf is een dochter van de Belgische familiale investeringsmaatschappij Dovesco.

Groeipotentieel

QLEVR neemt nu het Nederlandse Puckababy over van de beide aandeelhouders Sandra Bottram – De Louwere en Wil van der Heijden. “Beide bedrijven delen dezelfde kernwaarden, dezelfde toekomstvisie en producten die elkaar bijzonder goed aanvullen”, aldus Steven Vanbelle, gedelegeerd bestuurder van QLEVR. “Het mooie is dat elk van de merken nog veel groeipotentieel heeft. Door de krachten te bundelen versterken we onze huidige positie binnen de babysector en ontstaat er substantiële slagkracht om ook internationaal verder te groeien.”

Nieuwe producten in 2020

Innovatie is de eigenschap waarin alle merken voorloper zijn. De nieuwe QLEVR groep zal hier in de toekomst hard op blijven inzetten. Voor 2020 staan er dan ook grote lanceringen gepland: van AeroSleep een volledig nieuw matrasgamma en de OYO, een smart baby monitor. Van Puckababy een compleet nieuwe collectie slaapzakken.

De gouden combi

“De markt heeft ons eigenlijk de weg getoond. Heel wat jonge ouders combineren een AeroSleep matras met een Puckababy slaapzak. En praten op social media met zóveel liefde over beide merken, zelfs in termen van ‘de gouden combi’”, aldus Sandra Bottram, die 12 jaar geleden met Puckababy startte. “Voor mij is het een droomcombinatie. Ik geloof rotsvast in deze krachtenbundeling. Dat was ook de voorwaarde om mijn (Pucka)baby over te laten.”

Wil van der Heijden: “Wij hebben altijd gehandeld in het belang van het merk. Nu Puckababy zo sterk is geworden, komen we in een ander speelveld. Het zou onzinnig zijn om daarin het wiel opnieuw uit te vinden en tijd verloren te laten gaan. Ik ben er dan ook trots op dat ons merk bij een professionele partij als QLEVR terecht is gekomen.”