AALST/EREMBODEGEM – Ontex iD Intime, absorberend ondergoed voor vrouwen, is Gekozen Product van het Jaar 2020 in de categorie incontinentieproducten in België. ‘Gekozen Product van het Jaar’ wordt toegekend na een online stemming en test door Belgische consumenten. Het consumentenpanel verkoos iD Intime boven andere incontinentieproducten omdat het product veiligheid en comfort combineert met discretie en vrouwelijkheid.
Schattingen geven aan dat tussen de 25 en de 45% van alle vrouwen met urine-incontinentie te maken krijgt in haar leven. Dat heeft vaak een negatieve impact op de levenskwaliteit, zoals gevoelens van woede en schaamte, een deuk in het zelfvertrouwen en op lange termijn het ontwijken van sociale contacten. De iD Intime slogan ‘Ik Kies ervoor om me Vrouwelijk te Voelen’, is gebaseerd op dit onderzoeksinzicht, wat geleid heeft tot een sterke connectie met de consumenten in het testpanel.
Dun, absorberend ondergoed
iD Intime werd op de Belgische markt gelanceerd in mei 2019. Het is een nieuwe productlijn van dun, absorberend ondergoed met een optimale absorbtie en dubbele anti-lek randjes. Het ondergoed is niet enkel vrouwelijk en discreet, maar heeft ook een trendy lage taille en zorgt dankzij het geavanceerde geurbestrijdingssysteem voor frisheid tot 10 uur lang.
Beschermd, zelfverzekerd en vrouwelijk
Annick De Poorter, R&D, Executive VP R&D & Quality van de Ontex Group: “We wilden een oplossing aanbieden die vrouwen tegelijkertijd beschermd, zelfverzekerd en vrouwelijk laat voelen. iD Intime ziet er uit en voelt aan als normaal ondergoed, waardoor vrouwen met een gerust hart en vol zelfvertrouwen kunnen doen wat ze willen. Met iD Intime van Ontex kunnen vrouwen hun leven leiden zonder aan urineverlies te moeten denken.”
Prijs toegekend door Belgische consumenten
Belgische consumenten selecteerden iD Intime als ‘Gekozen Product van het Jaar’ in de categorie incontinentieproducten. De deelnemende producten worden eerst online beoordeeld op vier verschillende criteria: bewustzijn, aantrekkelijkheid, waargenomen innovatie en koopintentie. Vervolgens wordt een vergelijkende test uitgevoerd door het consumentenpanel. Voor het derde jaar op rij koos dit panel een Ontex product als product van het jaar.
“Deze prijs winnen beloont niet alleen ons onderzoek naar een oplossing speciaal voor vrouwen, maar het motiveert ons om te blijven innoveren om zo oplossingen van hoge kwaliteit te ontwikkelen die voldoen aan de behoeften van onze consumenten”, zegt Xavier Lambrecht, President van de Ontex Healthcare Division.