Julépice – Ekkow Photography -25

Aalters restaurant lanceert eigen brood met suiker en grof zeezout

AALTER – Een brood op restaurant dat zo smaakvol is dat zelfs de klanten het overal willen verkrijgen. Het overkwam Tim Vervynckt en Angelique Maenhaut van restaurant Woestyne uit Aalter. Het duo besluit nu hun kruidig aperitief- en dessertbrood Julépice te vermarkten.

Naast de klassieke zuurdesem krijgen klanten van restaurant Woestyne ook een kruidig brood bij hun aperitief aangeboden. “Steeds vaker stelden onze gasten voor om het populaire brood in de handel te brengen. Dat leek ons een hele uitdaging, maar de aanvragen bleven komen. Met al die motivatie hebben we dan ook de stap genomen om het effectief te lanceren”, zeggen de zaakvoerders.

Zoet en hartig

Chef Tim Vervynckt vervangt voor het product boter door olijfolie, wat de malse structuur van zijn signature-brood oplevert. “Dankzij de combinatie van suiker en grof zeezout krijgt het ook een volle smaak. Een geheime specerijenmix zorgt dan weer voor een ultieme combinatie van zoet en hartig die het brood uniek maakt in zijn soort.”

Het brood wordt op de markt gebracht onder de naam Julépice en zal vanaf maart verkrijgbaar zijn in het restaurant en online via www.beedrop.be.