Panache1

Aalsterse middenstand zorgt voor sfeer tijdens Ronde van Vlaanderen

AALST – Zondag 1 april volgt heel Vlaanderen weer vol spanning de Ronde van Vlaanderen. Vooral in Aalst zal die wielergekte voelbaar zijn. Met de koopactie Panache zullen 200 handels- en horecazaken voor de sfeer zorgen bij de doortocht van de wielerklassieker in hun stad.

Panache is een wielerterm die staat voor doorzettingsvermogen, kracht en uitpieken boven de rest. Omdat de wielrenners ook dit jaar door Aalst rijden, besloot de stad om de actie Panache te organiseren.

“Samen met de dienst Economie zochten we naar een manier om de beleving van de Ronde van Vlaanderen langer door te trekken. Door onze ondernemers een koopwedstrijd aan te bieden waar ze gratis aan kunnen deelnemen, zorgen we voor een win-win voor iedereen”, zegt schepen van Lokale Economie Katrien Beulens. “Heel de stad raakt in de ban van de koersbeleving en de shopper maakt kans op mooie prijzen.”

Lokale economie stimuleren

200 handels- en horecazaken uit Aalst en deelgemeenten schreven zich in voor Panache. Hiervoor krijgen ze een promotiepakket en bepalen ze mee de sfeer tijdens doortocht van de Ronde van Vlaanderen. In alle deelnemende zaken krijgen klanten bij een aankoop bovendien een krasbiljet. Daarbij maken ze kans op 1 van de 100 prijzen. Uit de 100 winnaars worden ook nog 5 fietsen verloot.

Deelnemende zaken zijn te herkennen aan de houten renner. Daar hebben de leerlingen houtbewerking van VTI Aalst voor gezorgd.