De zussen Nele en Veerle Van Doorslaer openden begin september de deuren van de zevende vestiging van hun multimerkenboetiek A Suivre in Sint-Martens-Latem. Ze hadden al winkels in Gent, Brussel, Kortrijk, Brugge, Knokke en Roeselare. De komst van Primark mag dan wel grote volksverhuizingen doen ontstaan en steeds meer mensen mogen dan nog wel zeggen dat ze voor hun shopping de luie zetel niet meer uitkomen, er blijven ook boetieks die de juiste formule lijken gevonden te hebben om consumenten naar de winkel te lokken.
Dat geldt zeker voor Nele en Veerle Van Doorslaer die met A Suivre een echte succesformule lijken te hebben aangeboord. Ze waren aan de slag als vastgoedmakelaar en advocate, maar zetten acht jaar geleden hun jobs “on hold” om hun droom van een eigen kledingwinkel na te jagen.
“Bij onze start acht jaar geleden hadden we niet de intentie om A Suivre in andere steden onder te brengen”, verklaarden ze eerder in De Standaard. “Oorspronkelijk hebben we onze focus gelegd op ons concept. Na veel zoeken en proberen binnen de talrijke merken zijn we vandaag tot een mooi geheel gekomen dat aansluit op de wensen van ons doelpubliek. Eens dat op punt was, begon het te kriebelen om andere steden, waar ons aanbod niet aanwezig was, te veroveren.”
A Suivre richt zich op een duidelijk doelpubliek van vrouwen tussen 35 en 55 jaar die het druk hebben met carrière, gezin en sociaal leven. Dat gebeurt met een goed doordacht aanbod van verschillende merken die naar het zeggen van de zussen ook hun eigen persoonlijkheid weerspiegelt.