MELLE – Het is opnieuw een internationaal gezelschap dat afgelopen zaterdag de handen uit de mouwen stak bij brouwerij Huyghe om voor de 8ste keer Deliria te gaan brouwen: naast een aantal Belgische dames – waaronder ook politica Stephanie D’Hose – verwelkomde de brouwerij ook deelneemsters uit Cuba, Venezuela, Nederland, Georgië, Mexico, Frankrijk, Portugal en de VS.
Een aantal Amerikaanse dames is lid van de Pink Boots Society, een non-profit organisatie die vrouwen ondersteunt die werkzaam zijn in het brouwvak. Samen brouwden ze 450 HL, waarvan een groot deel voor de export bedoeld is. Het blijft dus een exclusief bier.
.
Think Pink
Deliria koppelt zich ook steeds vaker aan acties ter ondersteuning van borstkanker. Net als vorig jaar is er een actie ten voordele van Think Pink, en dit jaar zullen de Deliria flessen in de VS op hun etiket ook het logo van de National Breast Cancer Foundation dragen, om hiermee de sponsoring van Deliria voor deze Foundation extra in de verf te zetten.
Bierseminarie
Na het brouwen vond een Beer & Food tasting plaats, waarbij verschillende Huyghe-bieren op een inspirerende wijze ontdekt konden worden, al dan niet vergezeld van een gastronomisch hapje. Dit werd opnieuw in goede banen geleid door de chef van restaurant L’Esco uit Wetteren. Ook maakten de dames onder begeleiding van een expert biercocktails en was er een workshop waarbij quinoa en bier ‘gepaird’ werden.
Op Internationale Vrouwendag – 8 maart 2020 – zal de nieuwe Deliria op de markt gebracht worden, in aanwezigheid van een aantal van de brouwende dames.