De voorgaande jaren zakten telkens vrouwen van overal ter wereld af om mee te brouwen aan Deliria, het ‘kleine zusje’ van Delirium. Dit jaar is dat gezien de corona-pandemie uiteraard niet mogelijk. Toch wou Huyghe de traditie niet doorbreken en zo komt er ook dit jaar dus een limited edition van Deliria. En dat dankzij de eigen werkneemsters van de brouwerij. De 6 dames van dienst zijn: Catherine Dubrulle (Marketing Manager & Legal Advisor), Maxine Verbiest (Marketing Assistant), Marelis Vargas, Els Vidts (Finance), Pira Hemingway (sales rep Wallonië) en Caroline De Waele (HR Manager).
Coronaproof
Geheel conform de corona maatregelen brouwen de dames niet samen, maar elk apart. Hierdoor zullen dit jaar 6 brouwsels gebrouwen worden, goed voor 750 HL in totaal, en meer dan de vorige jaren (450 HL). De aanpak mag dit jaar dan wel anders zijn, aan het recept wordt niet getornd. Deliria blijft een blond bier van 8,5% met een mild hoparoma en ook dit jaar zal een groot deel bestemd zijn voor de export, om tegemoet te komen aan de grote vraag naar dit exclusieve bier.
Goed doel
En ook dit jaar pakt het bier van de roze olifant uit met een actie voor het goede doel: zo zal een deel van de opbrengst geschonken worden aan de National Breast Cancer Association.
Catherine Dubrulle voegt er nog aan toe: “We zijn blij dat we – ondanks corona – toch opnieuw Deliria kunnen brouwen. Deze keer werd het weliswaar een onderonsje met de collega’s, maar daarom niet minder leuk. Een kwestie van het nuttige aan het aangename te koppelen.”