Peter Desmyttere – Husky Marketing Planner

4 op 5 marketeers niet tevreden over workflow

78 procent van de marketeers geeft aan dat hun manier van werken beter kan, maar maakt onvoldoende gebruik van digitale tools die hen daarbij moeten helpen. Het gebrek aan overzicht en inzicht in planning, budgetten en resultaten worden als de belangrijkste pijnpunten ervaren. Dat blijkt uit een onderzoek bij 250 marketeers van middelgrote en grote ondernemingen in Vlaanderen en Brussel. Het onderzoek werd eind 2016 telefonisch uitgevoerd dor Devrou & Partners, in opdracht van Husky Marketing Planner uit Sint-Martens-Latem.

Marketeers geven aan dat ze te veel tijd verliezen in hun mailbox, bij het zoeken naar projectinformatie, tijdens inefficiënte meetings met collega’s en bij het rapporteren naar hoger management. Digitale tools moeten helpen om overzicht te bewaren en inzicht te krijgen in marketingprojecten. Slechts 18 procent van de marketeers maakt echter gebruik van een project management tool. 58 procent gebruikt vooral Excel om de marketingorganisatie te beheren. De overige marketeers erkennen geen overzicht te hebben, laten zich leiden door hun mailbox of houden alles enkel op papier bij.

Peter Desmyttere, oprichter van Husky Marketing Planner: “Vooral het hoge gebruik van Excel is verrassend, omdat het een puur rekenprogramma is. Het is helemaal geen tool om projecten en taken te beheren, campagnes op te volgen of strategische notities in te bewaren. We zien de laatste twee à drie jaar een opvallende stijging van het aantal marketeers dat met stress en burnout kampt. Marketeers slagen er blijkbaar niet in om in deze complexer wordende wereld hun zelforganisatie aan te passen. Ze onderschatten daarbij de meerwaarde, die digitale organisatietools bieden.”

Husky Marketing Planner is een project management tool voor marketeers en marketingteams. De Gentse start-up heeft al tientallen marketingteams kunnen overtuigen om aan de slag te gaan met Husky om hun dagelijkse werking overzichtelijker te maken en samenwerking te stimuleren. Ook vanuit het buitenland groeit de interesse in deze organisatietool voor marketingteams.